כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"האופוזיציה טרקה את הדלת"

סמוטריץ' מגיב לביידן: "זכותנו לבנות את ארץ מולדתנו"

שר האוצר סמוטריץ' השיב בפתח ישיבת הסיעה להאשמות שהטיח נשיא ארה"ב ביידן בממשלה ואמר: "זכותו להביע ביקורת, זכותנו לבנות את ארץ מולדתנו בכל מקום". סמוטריץ' התייחס לאפשרות של החזרת השיחות לבית הנשיא ואמר: "האופוזיציה טרקה את הדלת"

סמוטריץ' מגיב לביידן: "זכותנו לבנות את ארץ מולדתנו"
בצלאל סמוטריץ היום בכנסת צילום: חיים גולדברג - פלאש 90

יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס היום (שני) בפתח ישיבת הסיעה לביקורת שהטיח נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בממשלה ואמר: "זכותו להביע ביקורת, זכותנו לבנות את ארץ מולדתנו בכל מקום".

בדבריו התייחס השר סמוטריץ' לחוק צמצום עילת הסבירות שיעלה היום בקריאה ראשונה במליאת הכנסת ואמר: "היום הכנסת תאשר בע"ה בקריאה ראשונה את צמצום עילת הסבירות במתווה השופט סולברג".

"זהו צורך חיוני שיש לגביו הסכמה רחבה, גם השופט אהרון ברק ושופטים נוספים בבית המשפט העליון תמכו בכך, וכך גם חלק גדול מראשי האופוזיציה. זו הדרך לאפשר לממשלה נבחרת לממש את המדיניות שלה על פי החוק ולמנוע למשל מקרים כמו שקרו בעבר כאשר בג"צ מנע גירוש משפחות מחבלים".

"גם לאחר מכן ישארו עילות שקיימות בכל העולם ושעל בסיסן בית המשפט יכול לבקר החלטות של הממשלה אבל בלי להחליף את שיקול הדעת וההחלטות הערכיות של נבחרי הציבור".

על אפשרות של חזרה לשיחות בבית הנשיא אמר: "במצב העניינים הנוכחי, שאין ועדה מתפקדת כפי שמתחייב - אין טעם בקיום שיחות בבית הנשיא, אמר לפני לא הרבה זמן חבר הכנסת בני גנץ. זה לא הפתיע אף אחד מאתנו, הרי היה ברור שגנץ ולפיד לא מעוניינים להגיע להסכמה אלא רק למרוח זמן. אנחנו בכל זאת ניגשנו לשיחות בבית הנשיא בלב פתוח ובנפש חפצה ולצערנו האופוזיציה טרקה את הדלת".

"אני שומע בימים האחרונים כל מיני הצעות מוזרות שנועדו גם הן להרחיק את כובד המשקל מהכנסת – בית הנבחרים של העם. רעיונות על אסיפות מכוננות וכל מיני תחליפי דמוקרטיה. אני אומר באופן חד וחלק – הכנסת היא בית הנבחרים של העם. בתחילת השנה היו בחירות דמוקרטיות, אם תרצו, הסקר הגדול ביותר, ובו המחנה הלאומי אמר את דברו".

על הביקורת של נשיא ארה"ב אמר סמוטריץ': "לסיום, אני מבקש להתייחס לאמירתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שחלק מהבעיה - היא השרים שאומרים אנחנו יכולים להתיישב בכל מקום. אני מכבד את הנשיא ואת היחסים החשובים בין ישראל וארה״ב ובין בעלי ברית זה לגיטימי שיהיו גם חילוקי דעות.

זכותו של הנשיא להביע ביקורת על המדיניות שלנו וזכותנו וחובתנו להמשיך ולפעול למימוש השליחות של אזרחי ישראל, להגן על עצמנו ולהילחם בטרור ולבנות את ארץ מולדתנו".

ישיבת סיעה ג'ו ביידן עילת הסבירות בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד