כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
איבדו את כל רכושם

מסירות נפש במלחמה: בריתות נערכו לבני 6 עד 60

פליטים מאזורי הלחימה באוקראינה שאיבדו את ביתם וכל רכושם התקרבו לקב"ה וקיימו מצוות ברית מילה. שמונה בריתות נערכו ליהודים מגילאי 6 עד 60 מרחבי אוקראינה. צפו בתיעוד המרגש

מסירות נפש במלחמה: בריתות נערכו לבני 6 עד 60
בריתות ליהודים גילאי 6 עד 60 צילום: באדיבות המצלם

בשבוע שעבר, ערב שבת קודש פרשת פנחס לסדר 'הנני נותן לו את בריתי שלום', נערכו בעיירת מז'יבוז שבאוקראינה שמונה בריתות ליהודים בגילאי 6 עד 60 מרחבי המדינה. הבריתות נערכו ע"י המוהל הרב שמעון זיידע מניו יורק.

לאחר הבריתות נערך מעמד נתינת שמות יהודיים. הבריתות והשבת המפוארת שנערכה לאחר מכך אורגנו ע״י ארגון "בעש"ט קינדער" למען היהדות באוקראינה בראשות הרב הלל כהן.

הרב שמעון זיידע שמסתובב ברחבי העולם למול את ילדי ישראל ומתמחה במיוחד בבריתות למבוגרים סיפר: "מסירות נפש כזאת לא ראיתי מעולם. ילדים עולים על שולחן הברית בשקט ובהכנה, זה מדהים. נדהמתי לראות איך מז'יבוז פעילה ועובדת מרות שמגיעים מעט אורחים. אשתי שלחה איתי אוכל במזוודה כי חשבה שאין אוכל. מתברר שיש משגיח של 'כדתיא' והכל עובד ופעיל. 5 שעות מהנחיתה בקישינב כבר היינו במעז'יבוז. צוות 'אהלי צדיקים' של הרב ישראל מאיר גבאי קיבל את פנינו והכל בטוב ודעת למרות המלחמה באוקראינה".

"מדהים לראות איך פליטים מאזורי הלחימה שאיבדו את ביתם וכל רכושם מספרים שבתוך כל האפילה הנוראה הזאת הם מצאו את הקדוש ברוך הוא והתקרבו אליו", מסכם הרב הלל כהן.

הרב הלל כהן בריתות מלחמת אוקראינה רוסיה מעזריטש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד