י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

פאניקה בניו יורק: רופא שב מאפריקה עם אבולה

רופא שב לניו יורק מגינאה ולקה במחלת האבולה • הממשל האמריקני מרגיע: לא חוששים להתפרצות המחלה בניו יורק

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

ניו יורק בפאניקה: רופא ששב לניו יורק משהות בת חמישה ימים בגינאה שבאפריקה, אובחן כחולה במחלת האבולה.

מדובר בד"ר קרייג ספנסר בן ה-33, חבר בארגון "רופאים ללא גבולות" ששהה לאחרונה בגינאה שבאפריקה לצורך טיפול בחולים שחלו במחלת האבולה, ושב בשבוע שעבר לניו יורק. יום לאחר שובו חש ספנסר ברע והובהל לבית החולים "בלויו" בניו יורק. ספנסר סבל מחום גבוה ושלשולים ומתסמינים של מחלת האבולה, והוא הושם מיד בבידוד.

המרכז הפדראלי לבקרת מחלות ומניעתן שיגר לבית החולים צוות מיוחד שתחקר את ספנסר ואת תנועותיו מהיום שבו נחת בניו יורק. לדבריו, יום קודם לכן נסע ברכבת התחתית של ניו יורק, ביקר באולם באולינג, ואף נסע במונית.

הידיעות על נסיעתו ברכבת התחתית וביקורו באולם באולינג פשטו בעיר כאש, וגרמו לפאניקה. . ראש העיר ביל דה בלאסיו כינס ביום שישי מסיבת עיתונאים וניסה להרגיע את הציבור. גם פקידים במערך הבריאות בארה"ב מיהרו להבהיר כי אין צורך להיכנס להיסטריה, וכי הימצאות בחברת אדם חולה בתוך קרון רכבת אינה יכול להדביק. הפקידים הדגישו כי למערכת הרפואית בארה"ב יש מספיק דרכים כדי לעצור את התפשטות המחלה.

מושל ניו יורק, אנדרו קואמו, סיפר במסיבת העיתונאים כי ארבעה אנשים באו במגע עם ספנסר, שנחת בנמל התעופה קנדי בעיר לפני שבוע. שלושה מהם כבר הוכנסו לבידוד, ואדם רביעי, נהג מונית, לא נמצא בסיכון. בהמשך הובהר כי דירתו של הרופא נחסמה מכל עבר, כך גם הקומה שבה נמצאת הדירה, כדי לא לאפשר לאנשים גישה אליה.

רשויות הבריאות בניו יורק הפצירו בפני כל מי שבא במגע עם ספנסר לפנות אליהם כדי להיבדק. ארגון הצלה בורו פארק פרסם ביום שישי את התסמינים למחלת האבולה שהם חום גבוה, כאבי שרירים וכאבי גרון. זמן קצר לאחר מכן מופיעים תסמינים קשים יותר: הקאות, שלשולים ודימומים פנימיים וחיצוניים.

החשש האמריקני מפני איום האבולה התגבר לאחר מותו של האדם הראשון על אדמת ארה"ב מהנגיף. תומס אריק דאנקן, אזרח ליברי, מת לפני שבועיים בבית חולים דאלאס. שתי אחיות שטיפלו בו נדבקו אף הן בנגיף והן מטופלות כעת.
אבולה מחלה פאניקה ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד