כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

הטרנד החדש: סטודנטים חרדים פותחים 'זמן חורף'

בישיבת 'דרכי חיים' יפתחו סטודנטים חרדים מחר את זמן חורף • "לא יתכן שיעבור על יהודי יום אחד בלי תורה"

הטרנד החדש: סטודנטים חרדים פותחים 'זמן חורף'

היום, ב' במרחשון, רבבות תלמידי הישיבות הגבוהות ואברכי הכוללים חזרו לספסל הלימודים וסימנו את תחילתו של "זמן חורף" הארוך. השנה, לראשונה, גם העמלים לפרנסתם וסטודנטים חרדים ימצאו את מקומם בין לומדי התורה, עם פתיחתו של 'זמן חורף' בישיבת 'דרכי חיים' שעל ידי 'קמפוס עין חמד' מחר, באופן המעניק אפשרות לסטודנטים ובעלי בתים להשתלב בבית המדרש במסגרת סדר א' (בשעות הבוקר) וסדר ג' (בשעות הלילה).

הרב ישראל כהן-רוזובסקי מקבל בזרועות פתוחות סטודנטים ממכללות חרדיות סמוכות ואף סטודנטים חרדים מהאוניברסיטה הפתוחה, האוניברסיטה העברית ועוד, החפצים להמשיך ולשקוד על תלמודם באוהלה של תורה, באווירה ישיבתית המוכרת להם מפעם.

בברושור שפרסם הרב כהן-רוזובסקי בקרב סטודנטים חרדים נכתב: "בין אם אתה בחור או אברך, בין אם כבר יצאת לעבוד או שאתה עדיין לומד לתואר - אין סיבה שתוותר על קביעת עתים לתורה ברמה גבוהה ובאווירה ישיבתית. שערי בית המדרש בישיבת 'דרכי חיים' פתוחים בפניך. הרב ידידיה וילינגר שליט"א עומד בראש בית המדרש בסדר בוקר והרב אריה פלשנסקי שליט"א בסדר לילה. צור איתנו קשר והירשם לסדרי הלימוד בישיבה".

היוזמה החברתית מבית מדרשו של הרב כהן-רוזובסקי, תעניק פתרון מעשי ואלטרנטיבה לצעירים חרדים בגילאי ישיבה גדולה אשר החליטו כי בכוונתם לשלב תורה ומקצוע, או תורה ועבודה, מבלי לפגוע באורח חייהם כבני תורה ושומרי מצוות.

הרב כהן-רוזובסקי, פעיל הכשרה מקצועית והשכלה גבוהה אשר הקים מוסדות למבוגרים ומתבגרים, הגה את הרעיון וקיבל את ברכת הרבנים לאחר שנתקל בעשרות צעירים חרדים שעזבו את עולם הישיבות לטובת לימודים מקצועיים במכללות חרדיות.

"המטרה שלנו היא לספק אפשרות רצינית לנוער חרדי איכותי הלומד מקצוע והעובד לפרנסתו. אין סיבה לחיות חיים גשמיים בלי חיבור אמיתי לעולם התורה. לא ייתכן שיעבור על יהודי טוב יום אחד בלי לימוד תורה", מסכם הרב כהן-רוזובסקי.

הנהלת ישיבת 'דרכי חיים' ו'קמפוס עין חמד' עושה כמיטב יכולתה לסייע בקבלת מלגות, ואף מעמידה מלגת בית מדרש לסטודנטים המקפידים על לימוד קבוע בבית המדרש ואף מגישים עבודות תורניות אתגריות ובמסלול ההלכה של פרויקט 'דרשו' במקביל ללימודי הבגרויות, ההכשרה והתואר - ובכך מצליחה להוזיל את שכר הלימוד.
חורף חרדים ישיבה לימודים מלגות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד