ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
דיווח ברוסיה

יבגני פריגוז'ין פגש את פוטין לאחר המרד

נשיא רוסיה פוטין פגש את מנהיג שכירי החרב יבגני פריגוז'ין לאחר המרד הכושל של קבוצת וגנר בחודש שעבר, כך נמסר מהקרמלין. מקום הימצאו הנוכחי של ראש וגנר אינו ברור

יבגני פריגוז'ין פגש את פוטין לאחר המרד
כוחות וגנר בעיר רוסטוב צילום: צילום מסך

יבגני פריגוז'ין, העומד בראש קבוצת שכירי החרב וגנר, היה בין 35 מפקדים שהוזמנו לפגישה במוסקבה חמישה ימים אחרי המרד שנכשל, כך אמר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב. המרד, שהחל ב-23 ביוני, נמשך רק 24 שעות.

במסגרת הסכם לסיום המרד, במהלכו כוחות וגנר השתלטו על העיר רוסטוב וצעדו למוסקבה, בוטלו ההאשמות נגד פריגוז'ין והוצע לו לעבור לבלארוס.

בין וגנר לבין משרד ההגנה של רוסיה התנהלו מאבקים ציבוריים על ניהול המלחמה. פריגוז'ין האשים שוב ושוב את המשרד בכך שלא סיפק לקבוצתו תחמושת.

אלא, שהיום אמר פסקוב שמפקד וגנר היה בין המפקדים שהוזמנו לקרמלין חמישה ימים לאחר קריסת המרד. "פוטין הקשיב להסברים של המפקדים והציע רעיונות לגבי חזרה עתידית שלהם בלחימה", אמרץ

לדברי הדובר, פריגוז'ין אמר לפוטין שכוחות וגנר תומכים בו ללא תנאי. מקום הימצאו הנוכחי של ראש וגנר אינו ברור. ביום חמישי האחרון מנהיג בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו - שתיווך בהסכם שסיים את המרד - אמר כי פריגוז'ין נמצא ברוסיה.

 

ולדימיר פוטין כח וגנר מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד