כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בליווי מאות אופנועים

מסע הצדעה להחזרת האופנוע של דוד יהודה יצחק הי"ד

כבוד אחרון: מאות אופנוענים ולוחמים ביחידה ליוו את האופנוע של הלוחם רב סמל דוד יהודה יצחק הי"ד מאיתמר חזרה אל משפחתו בבית אל. במהלך המסע נסעו האופנוענים דרך כביש 60 העולה לירושלים וביצעו מספר עצירות בדרך: בתחנת הדלק בעלי ובאנדרטת "יד לבנים" שבצומת התחנה הבריטית | צפו במסע העוצמתי

מסע הצדעה להחזרת האופנוע של דוד יהודה יצחק הי"ד
מסע הצדעה להחזרת האופנוע צילום: עזרי טובי

הנסיעה האחרונה הביתה: בליווי מאות אופנועים מרחבי האזור והארץ, בהם לוחמים וחברים ליחידה, התקיים הערב (ב') מסע הצדעה מרשים ועוצמתי מהיישוב איתמר אל בית אל, דרך ציר 60, בו החזירו הביתה את האופנוע של הלוחם רב סמל דוד יהודה יצחק הי"ד, שנפל בג'נין במבצע 'בית וגן' לפני שבוע.

דוד היה יוצא לטיולים ברחבי הארץ בשימוש האופנוע שלו כדי להכיר את הארץ ויופיה. הטיול האחרון שעשה היה סביב היישוב איתמר שבשומרון, שם השאיר את האופנוע אצל מארגן המסע, משה רונצקי, לטיול הבא. כעת, באחוות מאות אופנוענים, החזירו את האופנוע של דוד לחיק משפחתו במסע הצדעה עוצמתי.

משה רונצקי, בן 41 תושב איתמר, מספר כי "אחרי הפיגוע בעלי לוחמי אגוז הוצבו בגזרה באיתמר. בשבת נשארו כמה לוחמים ביישוב לשמור והזמנו אותם לארוחה אצלנו. סיפרו לנו שדוד רוכב על אופנוע כי הבן שלי מכונאי אופנועים. דוד ישר התחבר איתו" סיפר. רונצקי הוסיף: "יצאנו לטיול יחד באופנועים שלנו ודוד השאיר את האופנוע אצלנו לטייל בימים הבאים, אך הוא כבר לא שב אלינו".

"החלטנו שצריך לעשות למשפחה כבוד בהחזרת האופנוע ולא להשאיר את זה בצנעה. מאות אופנוענים מכל רחבי הארץ והרשת החברתית התכנסו כאן יחד כדי לחלוק לו כבוד אחרון". הוא הדגיש עוד כי "דווקא בימים כאלו, כולם כאן כאיש אחד מצדיעים ללוחם הגיבור שמסר את חייו למעננו, ללא שום דעה כזו או אחת אלא פשוט אהב את כולם".

במהלך המסע נסעו האופנוענים דרך כביש 60 העולה לירושלים וביצעו מספר עצירות בדרך: בתחנת הדלק בעלי ובאנדרטת "יד לבנים" שבצומת התחנה הבריטית. את העצירה בעלי קיימו לזכרם של ארבעת הנרצחים בפיגוע הרצחני שהתקיים במסעדת "חומוס אליהו" במקום לפני כשלושה שבועות, בו שני מחבלים פתחו בצהריי היום בירי אל תוך המסעדה ורצחו את אלישע אנטמן (בן 18) ועופר פיירמן (בן 63), שניהם תושבי עלי, הראל מסעוד (בן 21) תושב יד בנימין ונחמן שמואל מורדוף (בן 17) תושב אחיה. לאחר מכן המשיכו האופנועים לאנדרטת הנופלים של "יד לבנים" בצומת המשטרה הבריטית, בין ירושלים לבין עטרת ונווה צוף, שם קיימו עצרת לזכרם ולנשמות הנופלים במקום.

לבסוף המשיכו האופנועים יחד עם האופנוע של דוד יהודה הי"ד במעלה הכביש עד לבית אל, שם התקבלו בהתרגשות ע"י תושבי המקום אשר עמדו בצידי הדרך עם דגלי ישראל ושלטים לאורך הטיילת וליוו יחדיו את האופנוע של דוד בדרכו האחרונה כשלבסוף הונח בבית משפחת יצחק.

ראש מועצת בית אל, שי אלון ציין: "דוד היה כה שקט, צנוע ועניו ויחד עם זאת מלא בעוצמות חיים ורוח. הוא עשה הכל מתוך אמת פנימית ולא חיפש את הכבוד מאחוריו. אנחנו נחשפים מיום ליום כמה גלים היכה דוד, כמה נגע בלבבות, כמה סחף אחריו, כמה היה אור ללכת בדרכו. מסע ההצדעה המרגש הוא עוד חלק מהכבוד הענק שזכה לו דוד יהודה ובצדק. הצוואה הבלתי כתובה של דוד זו אהבת עם ישראל. דוד אהב כל אדם באשר הוא ואת צוואת האחדות הזו, דווקא בתקופה זו אנו נמשיך בכל הכח. עם ישראל חי".

יישוב עלי פיגוע אופנועים דוד יהודה יצחק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד