י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
פרסום ראשון

חולדות כרסמו ספר תורה בבני ברק? התרמית נחשפת

סוחר היודאיקה חשף: סיפור ספר התורה "שנאכל מחולדות בבני ברק" שהפיץ יעקב וידר, הינו פייק מוחלט. ספר התורה הגיע לפני 8 שנים מהונגריה שם נפגע והוצע לסוחרי יודאיקה לרכישה. כל הפרטים

חולדות כרסמו ספר תורה בבני ברק? התרמית נחשפת
ספר התורה האכול צילום: באדיבות המצלם

פרסום ראשון: תחילת הסיפור בשבוע שעבר בהודעה לתקשורת שפרסם חבר מועצת העיר בני ברק מטעם הליכוד, יעקב וידר, בו סיפר בחלחלה על ספר התורה שנאכל "לצד ספרי קודש נוספים" על ידי חולדות. בדבריו ציטט גם דברי זעזוע של מ. סופר הסת"ם שכתב את ספרי התורה ולדבריו "הגיעו מים עד נפש וזה הולך ומחמיר".

אלא שכל הניסיונות שנעשו מטעם עיריית בני ברק להתחקות אחר בית הכנסת בו אירע המקרה המדובר, עלו בתוהו.

איש מתושבי העיר לא הכיר את המקרה, כך גם פניות למפרסם הידיעה נתקלו בקיר אטום ובסירוב לשיתוף במידע - שלו היה נכון, אמור היה לסייע לתושבי העיר.

לאחר מכן הופצה גרסה כי ספר התורה "מוחזק אצל סופר פרטי בביתו". כאשר גם כאן לא הושג בדל מידע והשיח היה אפוף מסתורין באופן חשוד.

אלא שההד התקשורתי הגיע לאחד מגדולי סוחרי הסת"ם והיודאיקה בעולם, שספר התורה היה מוכר לו במיוחד והוא זיהה את היריעה האכולה דווקא בשירת האזינו במילים "והיה לאכול" ה"י. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הסוחר אימת את התמונות עם התמונה שבידו והעביר בבהלה את המידע לעירייה בתוספת שם ופרטים של המחזיק בבעלות הספר כיום המוכן לספר את הסיפור המלא והמדוייק.

ואכן לאחר בדיקה פשוטה התברר כי תמונות הספר שעלה ארצה לפני 8 שנים מהונגריה האירופאית והוצע ברשת לסוחרים ולסופרים לתיקון אומנותי - הפכו ל"סיפור" מונפץ על "אכילת חולדות" כאשר ככל הנראה יש מי שסבור שהכל מותר והכל קביל במלחמה אותה קידש איש האופוזיציה נגד עיריית בני ברק, שרק בתחילת החושש פתחה במבצע רחב היקף למיגור תופעת המכרסמים בעיר.

וכך, מה שהחל בעריכת סרטונים מישיבות המועצה בנרטיב ברור, התברר היום כשפל חדש של עורבא פרח על מנת להעצים את השיח סביב המפגע וחביטה תקשורתית נוספת בעיריית בני ברק.

מצורף לעיל תיעוד ספר התורה המוחזק בידי הסופר. שפטו בעצמכם!

מכרסמים יעקב וידר עכברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד