כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
חקירה דיפלומטית

השעיית השליח האמריקאי: פרטים חדשים

השליח האמריקאי המיוח דלעניני איראן הושעה מעבדתו לאחר שהסווג הבטחוני שלו נשלל | כעת מתפרסם בעיתון בטהרן פרטים נוספים על השעייתו 

השעיית השליח האמריקאי: פרטים חדשים
רוברט מאלי בחופשה צילום: טוויטר

העיתון האיראני 'טהראן טיימס', מספק פרטים חדשים על החלטה של הממשל האמריקאי לשלול משליח הממשל האמריקני לענייני איראן, רוב מאלי, את הסיווג הבטחוני שלו ולהוציאו לחופשה כפויה.

 על פי העיתון, מאלי הושעה ב-21 באפריל אבל המשיך בעבודתו כדי למנוע מהפרסומים לדלוף. במהלך הימים שחלפו, מאלי ניסה לשנות את ההחלטה ונפגש עם ראש ה-CIA ביל ברנס והיועץ לביטחון לאומי סאליבן.

על פי הדווחים בעיתון, הסיבה להסרת הסיווג, היא חוסר היכולת שלו לשמור מסמכים סודיים.

כזכור, לפני כעשרה ימים פורסם כי רוברט מאלי, השליח המיוחד של ביידן לענייני איראן, הוצא לחופשה כפויה לאחר שהסיווג הביטחוני שלו נלקח ממנו לפני כחודשיים. הסיבה לנטילת הסווג היא בעקבות חקירה על אופן הטיפול שלו במידע מסווג. גורם אמריקני אמר כי הסיווג הביטחוני של מאלי "הושעה על רקע חקירת ביטחון דיפלומטית" של מחלקת המדינה בחשד לטיפול לא נכון במידע.

לאחר ההודעה על הוצאתו לחופשה, מאלי מסר לרשת CNN: "הודיעו לי שהסיווג הביטחוני שלי נמצא בבדיקה ולא נמסר לי מידע נוסף. אני מצפה שהחקירה תסתיים בקרוב ושתוצאותיה יהיו חיוביות. בינתיים, אני בחופש".

ממשל סיווג בטחוני סודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד