כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מזימה רוסית

חשבונות טוויטר מפיצים 'פייק ניוז' כחלק מהמלחמה באוקראינה

חשבונות ברשת החברתית טוויטר, חלקן עם סימון וי כחול של אימות מפיצים פייק ניוז בקשר ללחימה באוקראינה | לרוסיה יש היסטוריה של קידום חדשות מזויפות

חשבונות טוויטר מפיצים 'פייק ניוז' כחלק מהמלחמה באוקראינה
טוויטר צילום: Pixabay

פוסטים שקריים ומטעים על הסכסוך באוקראינה ממשיכים להיות ויראליים ברשתות המדיה החברתית הגדולות. כמה מהדוגמאות המשותפות ביותר ניתן למצוא בטוויטר, שפורסמו על ידי מנויים, חלקם עם 'וי כחול', שמשלמים על קידום התוכן שלהם למשתמשים אחרים.

פוסט ויראלי אחד בשבוע שעבר התמקד בסיוע הצבאי של ארה"ב לאוקראינה. הוא הציג צילום מסך של מה שנראה ככותרת מאתר חדשות, יחד עם תמונה של שני רובים. "יורים על המשטרה הצרפתית ברובים אמריקאים שאולי הגיעו מאוקראינה", נכתב בכותרת.

כמה חשבונות טוויטר עם מנויים כחולים שיתפו את הפוסט, שנצפה יותר ממיליון פעמים. התמונה שבה נעשה שימוש בפוסט מופיעה בבלוג צבאי רוסי מ-2012 בערך.

בחיפוש מהיר ברשת האינטרנט, אין כתבות און ליין שפורסמו אי פעם  באתרים כלשהם עם הכותרת והתמונה של "יורים על המשטרה הצרפתית ברובים אמריקאים שאולי הגיעו מאוקראינה", ואין ראיות שכלי נשק שסופקו לאוקראינה על ידי ארה"ב שימשו במהלך המחאה האחרונה בצרפת.

במקרה אחר, כמה חשבונות טוויטר עם וי כחול קידמו לאחרונה טענה שרוסיה גילתה "מפעלי תינוקות" באוקראינה.

 מקור הטענה היא מאמר שפורסם במרץ באתר שתואר על ידי ארגוני בדיקת עובדות כ'אחד המפיקים הגדולים ביותר של חדשות מזויפות באינטרנט'.האתר קידם בעבר מגוון רחב של סיפורים שקריים ומטעים, כולל תיאוריות קונספירציה נגד חיסונים וטענות כוזבות על הבחירות בארצות הברית.

לממשלת רוסיה ולתקשורת שבשליטת הקרמלין יש היסטוריה של קידום, ממומן בחלקו, של פייק ניוז ברשתות החברתיות באוקראינה.

טוויטר פייק ניוז אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד