י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אסון בים

ספרד: 86 בני אדם חולצו מסירת מהגרים שנעלמה

משמר החופים הספרדי הצליח לחלץ 86 בני אדם | 3 סירות עזבו את סנגל בחודש יוני האחרון עם מאות מהגרים, משפחות המהגרים שהיו על הסיפון לא שמעו מקרוביהם מאז עזיבתם

ספרד: 86 בני אדם חולצו מסירת מהגרים שנעלמה
המהגרים בתוך המים צילום: צילום מסך

משמר החופים הספרדי חילץ 86 בני אדם מסירת מהגרים שנעלמה לפני יותר משבוע. דווח שהספינה הייתה 130 ק"מ דרומית-מערבית לאיים הקנריים, ונשאה מהגרים מאפריקה שמדרום לסהרה. משמר החופים נעזר באוניית מכולות. שתי הספינות נוסעות כעת לכיוון האי 'גראן קנריה'.

לפי הדיווחים, שתי סירות דומות נושאות עוד עשרות בני אדם עדיין נעדרות.

כזכור, מוקדם יותר פורסם כי ארגון הסיוע למהגרים, 'גבולות מהלכים' (Walking Borders), מסר כי לפחות 300 אנשים שהפליגו מסנגל לאיים הקנריים של ספרד בשלוש סירות מהגרים נעדרים.

הלנה מלינו, מבכירי הארגון ציינה בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס, כי שתי סירות, האחת נושאת כ-65 בני אדם והשנייה נושאת 50 עד 60 אנשים, נעדרות במשך 15 ימים לאחר שעזבו את סנגל בניסיון להגיע לספרד. סירה שלישית יצאה מסנגל ב-27 ביוני ועליה כ-200 איש. מלנו אמרה כי משפחות האנשים על שלוש הסירות לא שמעו מיקיריהם מאז שעזבו. שלוש הסירות יצאו מהכפר קאבונטינה בדרום סנגל, כ-1,700 ק"מ מטנריף, אחד מהאיים הקנריים הספרדים.

הקבוצה העריכה מוקדם יותר שבספינה הגדולה היו 200 אנשים על סיפונה - כולל ילדים רבים - כשעזבה את קפונטין ב-27 ביוני, לכיוון האיים הקנריים. בין אלה שחולצו 80 גברים ושש נשים. לא ברור אם כל אלה שהיו על הסיפון חולצו.

החדשות מגיעות שבועות ספורים לאחר שספינת מכמורת צפופה טבעה מול חופי יוון. לפחות 78 בני אדם טבעו למוות, אך האו"ם דיווח כי עד 500 עדיין נעדרים.

ההפלגה ממערב אפריקה לאיים הקנריים היא בין הנתיבים המסוכנים ביותר למהגרים. בדרך כלל הם שטים בסירות דייגים שנזרקות בקלות על ידי זרמים אטלנטיים חזקים. בשנה שעברה לפחות 559 בני אדם מתו בים בניסיון להגיע לאיים הספרדיים, כך אומר הארגון הבינלאומי להגירה של האו"ם. מניין ההרוגים לשנת 2021 עמד על 1,126.

מהגרים טביעה ספרד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד