כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
החברה התנצלה

חייל אוקראיני קטוע רגל נאלץ לעזוב את הטיסה מתל אביב

חברת וויז אייר התנצלה לאחר שצוות מטוס הורה לחייל אוקראיני קטוע רגל לצאת מהטיסה "מכיוון שהוא לא יכול לשבת כמו שצריך בגלל רגלו התותבת". הלוחם איבד את רגלו במהלך מלחמה עם רוסיה

חייל אוקראיני קטוע רגל נאלץ לעזוב את הטיסה מתל אביב
הלוחם יוצא מהמטוס עם קביים צילום: טיק טוק

חברת וויז אייר (Wizz Air) התנצלה לאחר שחייל אוקראיני פצוע נזרק מאחת מטיסותיה. הלוחם האלמוני טס מתל אביב לאחר שקיבל טיפול רפואי לאחר שאיבד את רגלו במהלך לחימה עם חיילים רוסים במלחמה באוקראינה. אבל לאחר שעלה על הטיסה לוורשה, נאמר לו שהוא לא יוכל לטוס.

סרטון שפורסם בטיק טוק הראה את האיש עומד עם קביים בקדמת המטוס ומתווכח עם צוות חברת התעופה. בשלב מסוים הוא אומר להם שהוא לא יכול לשבת בגלל הרגל התותבת שלו, ומסביר שהוא טס לוורשה כדי לראות את משפחתו שמתגוררת באוקראינה.

לפי חשבון הטיק טוק שתיעד את התקרית, האיש שאל שוב ושוב את צוות המטוס "איך אני אגיע הביתה?". האיש לווה בסופו של דבר מהטיסה לאחר שעה וחצי של דיון שבמהלכו נאמר לו "אנחנו מנסים לפתור את הבעיה הזו".

לפי כלי התקשורת הבלארוסי העצמאי NEXTA האיש סורב נסיעה במטוס בגלל התותבת שלו, כי הוא לא היה מסוגל לשבת על מושבו כראוי. מחברת התעופה נמסר מיד לאחר מכן שהוא הורחק בגלל שהוא לא כשיר לטוס מסיבות רפואיות.

בעקבות התקרית, ביום ראשון האחרון מסרה חברת וויז אייר: "הנוסע הנוגע בדבר לא היה כשיר לטוס בהתאם לתקנות הבטיחות, הצוות נאלץ למרבה הצער למנוע את העלייה למטוס. צוות הטיסה פעל מתוך מחשבה על בטיחותם של שאר הנוסעים על הסיפון ובהתאם לפרוטוקול הנדרש, תוך התייעצות עם הצוות הרפואי של שדה התעופה וקברניט המטוס".

מאוחר יותר הוסיפה חברת התעופה כי היא אינה מפלה נוסעים עם מוגבלות, ומסרה: "ליתר דיוק, לעולם לא היינו מפלים מישהו על רקע מוגבלות ואנו מטיסים באופן קבוע נוסעים עם תותב".

חברת התעופה הוסיפה: "אנו מתנצלים על הסערה שנגרמה לגבי נוסע בטיסה שלנו מתל אביב לוורשה, בטיחות היא בראש סדר העדיפויות שלנו וזו האחריות של הצוות שלנו לוודא שכל הנוסעים כשירים לטיסה או מלווים על ידי מישהו שיתמוך בהם" על פי הדיווח ב'דיילי מייל' חברת התעופה פתחה כעת בחקירה פנימית.

וויז אייר מלחמת אוקראינה רוסיה טיסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד