י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כשבוע אחרי המבצע

נדיר: אבו מאזן צפוי להגיע לביקור בג'נין

כשבוע אחרי מבצע 'בית וגן' בג'נין, צפוי ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן להגיע מחר לביקור במחנה הפליטים. לא ברור עדיין היכן בדיוק יבקר 

נדיר: אבו מאזן צפוי להגיע לביקור בג'נין
ג'נין לאחר המבצע צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

יושב ראש הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) מתכוון להגיע מחר (רביעי) לביקור חריג בעיר ג'נין, כשבוע לאחר סיומו של מבצע 'בית וגן' בו חוסלו 13 מחבלים. כך לפי שני מקורות פלסטינים. טרם ידוע אם הביקור יכלול כניסה למחנה הפליטים, שבו התנהל מרכז הלחימה, או ביקור כללי בעיר.

ביקורו של אבו מאזן בג'נין הוא אירוע נדיר למדי, מאחר שהוא לא הגיע לעיר במשך שנים ארוכות. ההגעה החריגה שלו למקום היא ככל הנראה בשל אובדן השליטה של הרשות הפלסטינית על חלקים שונים במחוז ג'נין ובראשם מחנה הפליטים.

הקבינט המדיני ביטחוני התכנס ביום ראשון לדיון בצל ההסלמה הביטחונית ובמהלכו אישרו השרים הצעת החלטה של ראש הממשלה בנימין נתניהו שעניינה הקלות לרשות הפלסטינית כדי לסייע בחיזוק מעמדה. השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' זעמו על המהלך, אחד מהם התנגד ואחר נמנע על רקע גל הפיגועים הנוכחי. השר בצלאל סמוטריץ' אמר: "לא מאשרים שום דבר, לא יעברו שום כספים, מה שבסמכות משרד האוצר לא יהיה נקודה. לא יהיו שום הקלות כלכליות".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מתח ביקורת על מהות הדיון: "אני שומע כל מיני דברים בתקשורת על הקלות לטובת הרשות הפלסטינית, לא ברור לי איך אנשים שמסיתים לרצח ופועלים לחרם על ישראל - נדון בהקלות כלפיהם ועוד יותר לא ברור לי למה חברי קבינט צריכים לשמוע על דברים כאלה בתקשורת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו השיב: "לא נדון על הקלות, נדון על יחס הממשלה לרשות. הדיווחים על הקלות לא באו מהלשכה שלי, אבל היום אתם תקבלו בדיון סקירות מקיפות בעניינם".

אבו מאזן המבצע בג'נין מבצע בית וגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד