י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

כמה זמן לוקח להקים בית מלון בישראל?

שר התיירות חיים כץ בוועדת הכלכלה: "המדינה צריכה להחליט אם היא רוצה תיירים או לא – ואם כן אז לשפר את הכניסה והיציאה לישראל ולקצר הליכי בניית בתי מלון". היו"ר ביטן אמר כי צריך לטפל גם בנושא המחירים – שמשפיעים גם על תיירות הפנים וגם על תיירות החוץ

כמה זמן לוקח להקים בית מלון בישראל?
מלונות על חוף הים בתל אביב צילום: מתניה טויסיג, פלאש 90

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, קיבלה את הדיווח של שר התיירות, ח"כ חיים כץ, על פעילות משרדו. השר כץ הבהיר כבר בפתח דבריו כי המדינה צריכה להחליט מה היא רוצה, ואם היא רוצה תיירים עליה לטפל בחסמים שהם בכניסה וביציאה מישראל ובבניית בתי מלון.

השר כץ סיפר כי הוא בוחן את כניסות התיירים מדי יום, ומשווה אותן לעומת שנות השיא 2018-2019, כדי לראות איפה הוא עומד ומה צריך לשפר. הוא ציין כי המצב כיום הוא טוב, ויש פער של כ-200 אלף תיירות לעומת שנות השיא, שמקורו בירידה ברוסיה, אוקראינה וסין.

הוא סקר את החסמים ואמר: "המדינה צריכה להחליט אם היא רוצה תיירים או לא, על פניו המדינה לא רוצה תיירים. הקשיים הם ויזות – לא נותנים להיכנס. לוקח חודש להוציא ויזה מהודו. בנוסף, לא יכול להיות שלוקח 7 שנים לבנות מלון, בעוד שבדובאי את כל אי התמרים בנו ב-6 שנים. אם המדינה תגיד שהיא לא רוצה תיירים, אז המצגת והנתונים והכל מיותר, אם המדינה תגיד שהיא רוצה תיירים נעמוד בכל היעדים", אמר.

ח"כ שלום דנינו התייחס לנושא הכניסה לישראל, ואמר כי היום גורמי הביטחון יודעים לזהות חשוד אחד מתוך מיליון, אבל בכניסה לישראל מתייחסים לכולם כחשודים. מנכ"ל משרד התיירות דני שחר, ציין כי "כל המגבלות הקשות הן היסטוריות, וצריך לשבת ולקבל החלטות. מצבנו לא כמו שהיה לפני 30 שנה".

באשר לבניית בתי מלון אמר שחר "מתכדרר ממשרד למשרד ואין מי שמקבל החלטות, ואני מקווה שנבוא עם פתרונות". הוא הוסיף כי נעשו שינויים גם בשיווק ישראל בעולם, תוך ליווי הנושא עם מחקרים שיאפשרו לדעת מה עובד ומה לא עובד.

השר חיים כץ בוועדת הכלכלה. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת.

ח"כ דן אילוז שאל למה הסכמי אברהם לא מביאים עוד תיירים. השר כץ השיב כי שגריר האמירויות סיפר לו כיצד משפחתו חששה שיהרגו אותו בירידה מהמטוס בישראל, ואמר כי יש חשש וצריך זמן כדי להפיג אותו. ח"כ משה פסל אמר כי צריך להתייחס לתיירות כאל נושא אסטרטגי, כי אנשים שהיו פה מדברים אחרת על ישראל. הוא הוסיף כי צריך להתייחס גם למחיר ולעשות תיירות במחיר סביר.

ח"כ מטי צרפתי הרכבי התייחסה לצורך לשמור על שונית האלמוגים באילת ועל ים המלח. באשר לכך השיב השר כץ כי המנכ"ל שחר מעורב בעניין, וכי המשרד יעשה כמיטב יכולתו למנוע פגיעה בטבע. השר כץ סיכם ואמר כי שיתוף הפעולה בין המשרד לוועדה הוא חיוני ויביא תוצאות, והזכיר כי המדינה היא שצריכה להחליט אם היא רוצה תיירים או לא.

היו"ר ביטן סיכם את הדיון ואמר כי הוועדה תקדיש זמן לישיבות גם בנושאי תיירות. לדבריו, המחירים זו בעיה מהותית, שמשפיעה גם על תיירות החוץ וגם על תיירות הפנים. הוא הוסיף כי אין כמעט בניית מלונות וגם בזה צריך לטפל, ולהסדיר את השימוש החורג במלונות הבוטיק בתל אביב. עוד אמר היו"ר ביטן כי משרד התיירות צריך להשקיע יותר גם בשווקים כמו מחנה יהודה. ​

מלון משרד התיירות שר התיירות חיים כץ ועדת הכלכלה דוד ביטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד