א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

כבוד מזרחי: לאחר ויכוח - המחבל ייקבר הלילה

בני המשפחה סירבו בתחילה לקבל את גופתו, בשל הכרעת בית המשפט כי בהלוויה ישתתפו 20 איש בלבד ולא 80

כבוד מזרחי: לאחר ויכוח - המחבל ייקבר הלילה

הלווית המחבל עבד אל-רחמן שלודי, בן 21, שביצע את הפיגוע הרצחני בו נהרגו בת שלושה חודשים ובת 22, צפויה להתקיים הלילה בשעה 23:00 - כפי שקבע מראש (מוצ"ש) בית המשפט המחוזי בעיר.

משטרת ירושלים פנתה במהלך היום למשפחת המחבל, גם באמצעות עורך דינם, במטרה לתאם את מסירת הגופה בהתאם לתנאים שנקבעו בפסיקת בית המשפט. עורך הדין של המשפחה העביר את סירוב המשפחה לקבל את הגופה ולקיים הלוויה.

הרקע לסירוב היא ככל הנראה דרישת בני המשפחה לקיים הלוויה בהשתתפות 80 בני אדם, ולא 20 כפי שקבע בית המשפט. מאז הפיגוע, תושבי השכונה ובכל מזרח וצפון ירושלים, מפגינים, מיידים אבנים, בקבוקי תבערה וזיקוקים לעבר כוחות המשטרה הרבים המאבטחים את האיזור.

במשטרת ירושלים אמרו כי סירוב המשפחה, אינו מאפשר לשחרר את גופת המחבל מהמכון לרפואה משפטית באבו כביר. "בימים הקרובים תבחן המשטרה את דרך הטיפול בגופה".

כשעה לאחר פרסום הידיעה, משפחת המחבל פנתה למשטרת ירושלים באמצעות עורך דינם - וביקשו לקיים הלילה את ההלוויה. לדברי המשפחה, המשטרה הסכימה לתנאי שבהלוויה ישתתפו 70 אנשים בניגוד לקביעת ביהמ"ש ל-20 בני אדם.

המחבל עבד אל-רחמן שלודי המזוהה עם תנועת חמאס, נסע עם רכבו מכיוון מהגבעה הצרפתית לכיוון המטה הארצי, פגע בהולכי רגל בנתיב הנסיעה - עד שפגע בעמוד והרכב נעצר. המחבל ניסה להימלט רגלית, אך שוטר שהיה במקום זיהה אותו וביצע אחריו מרדף קצר, ירה בו והביא לפציעתו - ושעות ספורות לאחר מכן מת מפצעיו.

לחץ כאן לצפייה בסלולר ובטאבלטים


בית משפט המחוזי בירושלים קיבל אמש (מוצאי שבת) את ערעור המשטרה והורה לקיים את הלוויית המחבל הלילה (ראשון) בשעה 23:00 בהשתתפות 20 איש בלבד, במקום 80 איש על פי בקשת בני משפחתו של המחבל.

המחבל שלודי, תושב סילוואן שבמזרח ירושלים, היה עצור למשך 16 חודש, בעקבות הפרות סדר בשכונה בה הוא מתגורר. בפיגוע הוא נורה ונפצע באורח קשה, לאחר שניסה לברוח מרכבו - בהמשך מת בבית החולים שערי צדק. בפברואר האחרון נעצר בביתו, נגדו הוצא צו הריסה. הוא היה חודש בבית המעצר במגרש הרוסים והשתחרר.

המחבל הינו בן אחיו של מוחי א-דין שריף, המפקד של גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, שחוסל על ידי ישראל בשנת 1998. מוחי א-דין שריף נולד בבית חנינא והחליף את יחיא עייש "המהנדס", שעמד בראש הזרוע הצבאית של חמאס.

צפו בהתפרעויות בסילואן
מחבל גופה קבורה הלוויה בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד