כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
לא מש מתוך האוהל 

השקדן מבני ברק: רבי צבי הערש שרייבר זצ"ל

טרגדיה בבני ברק עם פטירתו של הרב הגאון רבי צבי שרייבר זצ"ל אחד האברכים החשובים בעיר שלא מש מאוהלה של תורה ושקד על התורה יומם ולילה ולאחר ייסורים גדולים הלך לעולמו בגיל 59. הלוויתו הבוקר מישיבת 'אהל יעקב' בבני ברק

השקדן מבני ברק: רבי  צבי הערש שרייבר זצ"ל
הרב הגאון רבי צבי הערש שרייבר זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: הלילה נפטר בבית החולים שיבא בתל השומר הרב הגאון רבי צבי הערש שרייבר זצ"ל מבני ברק. אברך חשוב וגאון שכל ימיו שקוע בתורה לא מש מאהלה של תורה גם בשנות מחלתו והוא היה דמות מופת עם אישיות כבירה ביותר אהוב על כל רואיו באופן מופלא ביותר והשאיר יתומים בבית כשהקטן רק בן 6 בלבד.

הגאון רבי צבי הערשי שרייבר זצ"ל נולד בבני ברק בו' ניסן תשכ"ד להוריו מגזע תרשישים הרה"ח רבי נפתלי שרייבר זצ"ל ולאמו מרת גולדה ע"ה מרחוב רשב"ם בבני ברק, צאצאים לבעל ה'נועם אלימלך' ורבי צבי הירש מזידיטישוב זי"ע.

מערש ילדותו ספג יראת שמים טהורה בית מלא בקדושה ביתם היה פתוח לכל ומדי יום היו באים לביתם עשרות עניים ומסכנים וקיבלו אותם בכבוד עצום, בבית זה של חסד שאין לתארו במילים הוא גדל והתפרסם כעילוי מיוחד במינו בימי נעוריו ידע בעל פה את כל ה"שב שמעתתא" ומסכתות שלמים היו שגורים על לשונו היה בחיר התלמידים בישיבת גרודנא ואהוב על כל רבותיו ראשי הישיבה שנהנו להשתעשע עמו בלימוד והיה תלמיד המחכים את רבותיו.

בהגיעו לפרקו נשא את רעייתו מרת שושנה תחי' בתו של הגאון הנודע רבי יהודה טשזנר רבה של קהילת בני התורה באופקים ומאז החל את לימודיו בכולל האברכים "אהל יעקב" בבני ברק עד לימיו האחרונים שם שקד לילות כימים בהתמדה עצומה והפך לעמוד התווך של בית המדרש כולו אש להבת קודש בשקידה והיה אבן שואבת לכל בני הכולל לשתות ממנו בצמא את ידיעותיו העצומות ועומק הבנתו בכל הסוגיות, והכל מתוך צניעות אדירה מבלי להרגיש בכלל כי הוא מורם מעם אלא ישב על אף גאונותו העצומה בדיבוק חברים ונתן תחושה שווה גם לאברכים שצעירים ממנו בשנים רבות.

היה מסביר פנים לכל אדם ונתן לכל אחד את התחושה שהוא הידיד הכי קרוב שלו. עלה ונתעלה והגיע לרום מעלות בידיעת התורה ובאישיות נדירה ומופלאה.

בשלוש שנים האחרונות לדאבון הלב הוא חלה במחלה שגרמה לו ייסורים גדולים וקושי בדיבור ובתנועות ועל אף כל זאת הוא המשיך מדי יום להגיע לכולל והמשיך את משנת לימודיו בעוז ובתעצומות. תוך כדי שאבלו בלבו וצהלתו כל הזמן על פניו.

בשבועות האחרונים תוך כדי המאמצים שלו להגיע לכולל הוא נפל על משמרתו ונחבל והובהל לבית החולים תל השומר ואמש (שני) השיב את נשמתו הטהורה לבוראו כשהוא מזוכך מייסורים ומלא וגדוש בתורה מתוך הדחק בדמי ימיו בהותירו את רעייתו שתחי' שעמדה לימינו בכל ימי חייו למען יוכל לשקוד בתורה ובפרט בימי מחלתו שאזרה מתניה ודאגה לו באופן מפליא ביותר.

הוא זכה להשיא בחייו 2 ילדים ובבית נותרו עוד 5 ילדים כולם זרע ברך ה' כשהקטן בן 6 בלבד. משפחתו חבריו וקהל מעריצים גדול מאוד מבכה את פטירתו\ המומים אבלים ודווים מכך שנעקרה מהם בשיא פריחתו אוצר כה בלום של תלמיד חכם מושלם.

מסע הלוויה הבוקר (שלישי) בשעה 10:00 מישיבת 'אהל יעקב' ברחוב הלפרין 14 בבני ברק לבית החיים באלעד שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

אופקים הרב שרייבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד