כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
משחררים את הרסן

משרד התחבורה יאפשר יבוא של רכבי שטח יותר כבדים וחזקים

יצרני רכבי השטח הקטנים, או "טרקטורונים" בלשון העם החלו לפתח רכבים יותר כבדים ויותר בטיחותיים. המהירות המרבית המותרת על הכלים האלה היא 40 קמ"ש, ואסור לנסוע איתם בכביש אלא אם הם נוסעים בין קטעי נהיגה בשטח

משרד התחבורה יאפשר יבוא של רכבי שטח יותר כבדים וחזקים
פולאריס RZR צילום: פולאריס

השינויים אשר מתרחשים בענף הרכב העולמי אינם חומקים מעיני משרד התחבורה: במהלך השנים האחרונות היצרנים של רכבי השטח ה"קשוחים" הולכים ומתמעטים והדגמים שהם מייצרים הופכים להיות יותר יקרים. מסיבה זו יצרני רכבי השטח הקטנים, או "טרקטורונים" בלשון העם החלו לפתח רכבים יותר כבדים ויותר בטיחותיים כדי שאלה יוכלו לשרת את מי שחפצים ברכב שטח אבל לא יכולים לקנות.

מכיוון שכך, משרד התחבורה משנה כעת את התקינה הישראלית, כלומר את אוסף החוקים והתקנות, כך שיהיה מותר לייבא לישראל רכבי שטח שהם יותר כבדים וחזקים. אבל זה לא מה שאתם עשויים לצפות לו.

הכוונה אינה לרכבי-שטח (ג'יפים) סגורים אלא לטרקטורונים, רייזרים ודומיהם אשר "נהנים" מדימוי לא הכי חיובי בציבור בהקשרים של שמירת הטבע והתנהלות מול מטיילים אחרים. לכן החוק בישראל קובע גם הגבלות: המהירות המרבית המותרת על הכלים האלה היא 40 קמ"ש, ואסור לנסוע איתם בכביש אלא אם הם נוסעים בין קטעי נהיגה בשטח. הרישיון אשר מתאים לרכבים כאלה הוא רישיון מסוג B המאפשר נהיגה ברכב פרטי ומסחרי עד 3.5 טון, או רישיון דרגה 1 לטרקטור.

לפי רשימת השינויים שמשרד התחבורה יאשר, המשקל המרבי המותר של הכלים האלה ישתנה ויגדל מ-900 קילוגרמים ל-1,300 קילוגרמים. מעבר לזאת, נפח המנוע אשר הוגבל עד כה ל-1,500 סמ"ק יעמוד כעת על לא פחות מ-2,000 סמ"ק. לכאורה צמיחה זניחה אבל הפוטנציאל הדינאמי והעליה בתפוקת המנוע היא משמעותית ביותר.

עוד נקודה חשובה: עד כה מספר הנוסעים היה מוגבל לארבעה. כעת, לפי התקינה החדשה, מספר הנוסעים יהיה תואם להוראת היצרן, כלומר היצרן של רכב השטח יחליט מהו המספר המותר.

 

 

טרקטורונים רכבי שטח משרד התחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד