כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מאז הסכמי אברהם

מיליון ישראלים ביקרו באיחוד האמירויות

מיליון ישראלים ביקרו באיחוד האמירויות מאז הסכמי אברהם ב-2020. בין המדינות יש יותר מ-200 טיסות שבועיות, כאשר 88 מבן גוריון לדובאי ו-22 לאבו דאבי ובחזרה

מיליון ישראלים ביקרו באיחוד האמירויות
פתיחת השגרירות צילום: משרד החוץ

מיליון ישראלים ביקרו באיחוד האמירויות הערביות מאז החתימה על הסכמי אברהם ב-2020. דובר משרד החוץ ליאור חייט הזכיר את היתרונות החברתיים והכלכליים של הנורמליזציה ההיסטורית בין איחוד האמירויות, בחריין, סודן, מרוקו וישראל: "כמעט אחד מכל 10 ישראלים ביקרו באיחוד האמירויות מאז סוף 2020" (כולל קונקשיין).

חייט, שהוא גם ראש מנהל את הדיפלומטיה הציבורית הלאומית במשרד החוץ אמר: "חלק מהפופולריות של איחוד האמירויות נובע מהיעדר אנטישמיות בקנה מידה שאנו עדים לו במדינות ערביות אחרות. זוהי אחת המדינות הבודדות במזרח התיכון שלא הייתה לה נוכחות יהודית היסטורית. המקומיים בדובאי ובאבו דאבי אינם עם רגשות עוינות מושרשים כלפי יהודים. הם לא רואים בישראל אויב שלהם".

כשנשאל האם הסעודים יכולים להפוך למדינה הערבית הבאה שתחתום על ההסכמים, אמר חייט: "כל הסכם עם הסעודים כנראה יהיה נפרד מהסכמי אברהם והרבה יותר גדול מבחינת החשיבות. הסכם זה אינו שאלה של אם אלא מתי. אנחנו יכולים לראות שינויים כבר בהנהגה הסעודית כשזה מגיע לישראל. בעבר, בכל פעם שישראל הועלתה גם הנושא הפלסטיני הועלה, אבל זה לא כזה מכשול עכשיו. ישראל נתפסת בעיני הסעודים כשותפה עתידית. הסכם שלום בין שתי המדינות שלנו ישנה את האזור כולו ויעורר השראה ליותר מנהיגים ערבים ומוסלמים ללכת בעקבותיו".

על פי הדיווחים, ראש הממשלה נתניהו ושר החוץ אלי כהן נמצאים במגעים להרחבת הסכמי אברהם כך שיכללו את אינדונזיה, ניז'ר, מאוריטניה וסומליה.

 

 

משרד החוץ איחוד האמירויות נורמליזציה אבו דאבי דובאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד