כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
גל המחאות

הבית הלבן לישראל: "לשמור ולכבד את הזכות להפגין, לא אלימות"

דובר מטעם הבית הלבן אמר הערב כי על הרשויות בישראל "לשמור ולכבד את הזכות להפגין ללא אלימות". הדובר הוסיף: "התקווה היא שנתניהו ימצא פשרה סביב הרפורמה המשפטית"

הבית הלבן לישראל: "לשמור ולכבד את הזכות להפגין, לא אלימות"
הבית הלבן צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

דובר מטעם הבית הלבן אמר הערב (שלישי) כי ממשל ביידן קורא לרשויות בישראל "לשמור ולכבד את הזכות להפגנות לא אלימות". כך דווח ב'וואלה'.

הדובר הוסיף וציין כי בישראל מתקיים בימים אלו דיון ציבורי משמעותי לגבי תכנית הממשלה לגבי מערכת המשפט. "דיון כזה הוא דבר בריא והינו חלק מכל דמוקרטיה תוססת", אמר הדובר.

עוד אמר הדובר מטעם הבית הלבן כי הנשיא ביידן אמר בצורה ברורה כי התקווה שלו היא שראש הממשלה בנימין נתניהו ינסה למצוא פשרה רשויות בישראל "לשמור ולכבד את הזכות להפגנות לא אלימות" בנוגע לרפורמה המשפטית.

"אנחנו ממשיכים לקרוא להגעה לקונצנזוס רחב על הרפורמה וזו נקודה שהנשיא הדגיש גם בימים האחרונים", אמר הדובר מטעם הבית הלבן.

ח"כ דן אילוז (הליכוד) אמר בתגובה להודעת הבית הלבן: "אנו מעריכים את הידידות האיתנה עם ארה"ב, ידידות שגוברת מעל כל מחלוקת. עם זאת, בתור אומה דמוקרטית לישראל הזכות לקבוע את מדיניותה בעצמה.

אנו מאמינים בחשיבות אי-ההתערבות החיצונית כשמדובר במדיניות פנים. ישראל מחויבת לחיזוק הדמוקרטיה בעזרת הובלת רפורמה משפטית מחושבת", כך אילוז.

הבית הלבן ישראל ג'ו ביידן מחאות הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד