א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
הליך ההדחה נמשך

חבר מושבעים נבחר לשקול את נסיון ההונאה בבחירות של טראמפ

חבר מושבעים מתכנס כדי לדון במעורבות הנשיא לשעבר בנסיום לקעקע את אמינות תוצאות הבחירות לנשיאות | חלק גדול מהדו"ח של חבר המושבעים הוסתר מהציבור

חבר מושבעים נבחר לשקול את נסיון ההונאה בבחירות של טראמפ
טראמפ כביכול במעצר צילום: באדיבות המצלם

חבר מושבעים בארה"ב שהתכנס בג'ורג'יה אמור לשקול ראיות נגד הנשיא לשעבר דונלד טראמפ על המאמצים שלו לבטל את הבחירות ב-2020. חבר המושבעים הגדול, עשוי להחליט אם טראמפ יעמוד לדין פלילי בגין ניסיון לבטל את ההפסד שלו במדינה. הנשיא לשעבר הרפובליקאי הכחיש את מעשיו, וכינה את המקרה "ציד מכשפות".

התובעת המחוזי של מחוז פולטון, פאני וואליס, דמוקרטית, פתחה בחקירה בתחילת 2021. החקירה שנמשכה שנתיים וחצי הפכה לחקירה נרחבת של מאמצים שונים של טראמפ ובעלי בריתו להשפיע על תוצאות הבחירות לטובתו.

מאמצים אלה כוללים שיחה בינואר 2021 בין טראמפ לקצין הבחירות הראשי של המדינה, שר החוץ של ג'ורג'יה, בראד רפנספרגר, שבה הנשיא דאז הציע שפקידי המדינה יוכלו "למצוא" יותר מ-11,000 קולות - מספיק כדי לתת לו ניצחון בכך.  בהקלטה של ​​השיחה נשמע רפנספרגר משיב כי התוצאות של ג'ורג'יה נכונות.

בחודשים לאחר שעזב את הבית הלבן, טראמפ המשיך להעלות האשמות לא מבוססות על הונאה בחירות נרחבת וטען שנגנבו ממנו קולות. אבל טראמפ - כיום המוביל בסקרים למועמדות הרפובליקנית לנשיאות 2024 - ממשיך להכחיש את תוצאות הבחירות לנשיאות 2020, וכינה את החקירה "ציד מכשפות פוליטי", ותיאר את שיחתו עם מר רפאנספרגר כ"מושלמת".

 

הליך הדחת הנשיא טראמפ דונאלד טראמפ חבר מושבעים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד