כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
התרמית נחשפה

הבנק השני בגודלו בארה"ב ישלם קנס בשל לקיחת עמלות לא מוצדקות

בנק אוף אמריקה, שנחשב לשני בגודלו בארצות הברית חויב לשלם 150 מיליון דולר כקנס לאחר שנמצא כי פתח כרטיסי אשראי ללא רשות הלקוחות וגבה מהם עמלות לא מוצדקות

הבנק השני בגודלו בארה"ב ישלם קנס בשל לקיחת עמלות לא מוצדקות
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: pexels

בנק אוף אמריקה חויב לשלם 150 מיליון דולר כקנס לאחר שנמצא כי פתח כרטיסי אשראי ללא רשות הלקוחות. הרגולטורים גם גילו שהבנק גבה עמלות מלקוחות ללא כל סיבה.

ההפרות בבנק, שנחשב לשני בגודלו בארה"ב משפיעות על מאות אלפי לקוחות ומתוארכות לשנת 2012 בחלק מהמקרים, אמרו הרגולטורים. בנק אוף אמריקה לא הודה או הכחיש את ממצאי החקירה. הבנק חויב להחזיר ללקוחות ולשלם קנסות בסך 150 מיליון דולר ללשכת ההגנה הפיננסית לצרכן ולמשרד מבקר המטבע.

החזרים כספיים ללקוחות צפויים להיות בשווי של יותר מ-80 מיליון דולר, אמרו בלשכת ההגנה הפיננסית לצרכן.

הרגולטור אמר עוד שבנק אוף אמריקה הגיש בקשה לא חוקית ורשמה צרכנים לחשבונות כרטיסי אשראי ללא ידיעתם ​​או הרשאתם כדי לעזור לעובדי הבנק להגיע ליעדי תמריץ מכירות. לקוחות חויבו בעמלות לא מוצדקות ו"סבלו מהשפעות שליליות על פרופילי האשראי שלהם", אמרו בלשכת ההגנה הפיננסית לצרכן.

בנק אוף אמריקה מואשם גם בעמלות כפולות שנגבו כאשר ללקוח לא היו מספיק כספים בחשבונו. אנשים חויבו ב-35 דולר כאשר עסקה נדחתה. אבל בנק אוף אמריקה איפשר לגבות שוב ושוב עמלות עבור אותה עסקה.

כתוצאה מהתפוצצות הפרשה, בנק אוף אמריקה ביטל את יעדי המכירות עבור צוות כרטיסי האשראי שלו בינואר 2023, והסכים להשאיר את השינוי הזה במקום לפחות שלוש שנים.

רוהיט צ'ופרה, מנהל לשכת ההגנה הפיננסית לצרכן, אמר: "בנק אוף אמריקה עצר בטעות תגמולים בכרטיסי אשראי ופתח חשבונות ללא הסכמה. "פרקטיקות אלו אינן חוקיות ומערערות את אמון הלקוחות. לשכת ההגנה הפיננסית לצרכן תשים קץ לפרקטיקות הללו בכל מערכת הבנקאות".
בנק אוף אמריקה בנק עמלות קנסות רגולטור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד