כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
חבילת הסיוע

טראמפ נגד ביידן: פצצות מצרר יובילו למלחמה עולמית

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ גינה את החלטת הנשיא ביידן לשלוח פצצות מצרר כחלק מחבילת סיוע חדשה של ארה"ב לאוקראינה, והזהיר כי היא עלולה להוביל למלחמת עולם שלישית  

טראמפ נגד ביידן: פצצות מצרר יובילו למלחמה עולמית
המלחמה באוקראינה צילום: Pixabay

הנשיא לשעבר טראמפ מגנה את החלטתו של הנשיא ביידן לשלוח פצצות מצרר לאוקראינה. דבריו של הנשיא לשעבר מגיעים לאחר שמייק פנס, סגן הנשיא לשעבר שלו, שהוא כעת יריב למועמדות המפלגה הרפובליקנית, אמר שהוא תומך בלשלוח תחמושת קטלנית.

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ גינה את החלטת הנשיא ביידן לשלוח פצצות מצרר שנאסרו ב-120 מדינות כחלק מחבילת סיוע חדשה של ארה"ב לאוקראינה, והזהיר כי היא עלולה להוביל למלחמת העולם השלישית.

טראמפ אמר את עמדתו חמישה ימים לאחר שהפנטגון הכריז רשמית על ההחלטה, ויום לאחר שסגן הנשיא לשעבר שלו וכעת יריבו למועמדות המפלגה הרפובליקנית, מייק פנס, הביע תמיכה במהלך.

"ג'ו ביידן לא צריך לגרור אותנו הלאה לקראת מלחמת העולם השלישית על ידי שליחת פצצות מצרר לאוקראינה - הוא צריך לנסות לסיים את המלחמה ולעצור את המוות וההרס הנוראי שנגרם על ידי ממשל לא כשיר", אמר טראמפ.

בהצהרתו חזר טראמפ על הטיעון שהשמיעו מבקרים רבים - כולל אלה בשמאל - ואמר כי פצצות מצרר שלא התפוצצו "תחסל גברים, נשים וילדים אוקראינים חפים מפשע בעשרות השנים הבאות, הרבה אחרי המלחמה".

טראמפ סיכם את הצהרתו כי חייבים לשים קץ ל"שפיכות הדמים באוקראינה" ו"חזרה להתמקדות באינטרסים החיוניים של אמריקה". טראמפ לא הציע שום פתרון חלופי שהוא היה פועל לפיו אילו היה כיום נשיא.

מאז פלישת רוסיה בפברואר 2022, טראמפ סירב שוב ושוב להתחייב להבטחה פומבית לתמיכה באוקראינה. הוא גם טען שהמלחמה לעולם לא הייתה מתרחשת תחת משמרתו ושהוא יכול לתווך הסכם בין רוסיה לאוקראינה תוך 24 שעות.

דונלד טראמפ ג'ו ביידן פצצות מצרר מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד