כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
עודדה אלימות

שרת האוצר מהימין הקיצוני מואשמת בגזענות

שר האוצר מטעם הימין הקיצוני הפיני מואשמת בפרסום הערות גזעניות ברשת. רייקה פורה אומרת שהיא לא תתפטר לאחר שכתבה השמצות גזעניות ואיומים באלימות ב-2008

שרת האוצר מהימין הקיצוני מואשמת בגזענות
אגרוף. אילוסטרציה צילום: unsplash

ממשלת הימין החדשה של פינלנד נקלעה למחלוקת חדשה לאחר גילוי פוסטים גזעניים ועידוד לאלימות בבלוג שנכתבו ככל הנראה על ידי מנהיג מפלגת הימין הקיצוני פינים ושר האוצר, רייקה פורה.

פורה, שמפלגתה הלאומנית ומתנגדת להגירה סיימה במקום השני בבחירות באפריל האחרון ומחזיקה בתשעה משרות בקבינט, לא אישרה ולא הכחישה את כתיבת הפוסטים, שעיקרם בשנת 2008, ואמרה שאין לה כוונה להתפטר.

בספטמבר 2008 כתבה רייקה על עימות ברכבת עם קבוצת מהגרים צעירים: "אם היה לי אקדח, היו גופות ברכבת נוסעים". עוד כתבה: "אנחנו מדברים על 2008. במילים אחרות, כמעט 10 שנים לפני שבכלל נכנסתי לפוליטיקה", כתבה פורה בפוסט. "אני בטוחה שיהיו עוד, כי ניתן למצוא אלפי פוסטים שלי באינטרנט. זה כיף לארכיאולוגים".

היא אמרה שהיא לא חשה צורך להתנצל או להתפטר, וכי "הטקסט הכועס שלי היה רק ​​טקסט כועס הרגשתי כועסת וחסרת אונים". היא אמרה שהיא כבר לא מסכימה עם הרבה ממה שכתבה ו"התבטאה בדרכים שהיום לא הייתי מתבטאת".

בחודש שעבר, שר אחר, וילהלם ג'ונילה, התפטר מתפקידו לאחר גילויים על בדיחות של "הייל היטלר", הוא נשא נאום באירוע שנכחו בו ניאו-נאצים וקרא לדילול אוכלוסין באפריקה כדי להילחם במשבר האקלים.

פינלנד אלימות ימין קיצוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד