י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"סרט אימה"

מתי קורבנות הצוללת הבינו שהם הולכים למות? המהנדס משיב

חמשת האנשים שנספו על סיפון הצוללת שירדה למצולות היו כנראה מודעים להתפוצצות הממשמשת ובאה בין 48 ל-71 שניות לפני שהיא התרחשה

מתי קורבנות הצוללת הבינו שהם הולכים למות? המהנדס משיב
צוללת צילום: דובר צה"ל

חמשת האנשים שנספו על סיפון הצוללת טיטאן שירדה למצולות באוקיינוס היו כנראה מודעים להתפוצצות הממשמשת ובאה בין 48 ל-71 שניות לפני שהיא התרחשה, כך לפי מומחה שהשווה את התרחיש ל"סרט אימה".

המהנדס והמומחה התת-ימי הספרדי, חוסה לואיס מרטין, הציע ציר זמן לרגעים האחרונים של הטיטאן לפני שהיא הושמדה ב-18 ביוני - פחות משעתיים מתחילת הצלילה שלה לכיוון הריסות ספינת הטיטניק שטבעה ב-1912.

"במהלך הירידה המבוקרת של הטיטאן, כנראה הייתה תקלה חשמלית, שהותירה את כלי השיט ללא מדחף", כך הוא אמר לרשת החדשות הספרדית NIUS. "ללא מדחף זה שיבש את יציבות הצוללת".

לדברי מרטין, הצוללת ירדה בשלווה כאשר, בעומק של כ-5,500 רגל, היא איבדה יציבות עקב תקלה חשמלית וצללה במהירות לקרקעית האוקיינוס ​​במצב אנכי, "כאילו הייתה אבן וללא כל שליטה" במשך כ-3,000 רגל. הטיטאן התפרקה בסופו של דבר בגלל לחץ של מיליוני ליטרים מים סביבה.

"נקודת המוצא היא שהצוללת יורדת ללא כל תקלה ובמישור אופקי עד שהיא מגיעה לכ-1,700 מטר (5,500 רגל). בשלב זה יש תקלה חשמלית. הוא נשאר ללא מנוע וללא הנעה, ואז הם איבדו את התקשורת", אמר מרטין.

הטיטאניק הייתה הספינה הגדולה ביותר בתקופתה, היא פגעה בקרחון במסע הבכורה שלה מסאות'המפטון בריטניה לניו יורק בשנת 1912. מתוך 2,200 הנוסעים והצוות שהיו על הסיפון, יותר מ-1,500 מתו.

על סיפונה של הצוללת שטבעה באוקיינוס היו מנכ"ל חברת הצוללות OceanGate Expeditions סטוקטון ראש. המיליארדר הבריטי האמיש הארדינג. פול-אנרי נרז'ולה, מומחה צרפתי לספינות שחקר את הטיטאניק וביקר בעומק הים פעמים רבות. ושני אזרחים פקיסטנים אב ובנו, שהזאדה וסולימאן.

צוללת אוקיינוס ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד