כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
שימוש ציני לצרכי המחאה

תגובות סוערות בעקבות תמונת הפעוטה על הכביש

הרשת סוערת ביממה האחרונה בעקבות תיעוד שבו נראית פעוטה מונחת על שמיכה באמצע מעבר חצייה כשמאחוריה שני אוטובוסים. למרות שרבים פקפקו וסברו שמדובר בפוטושופ, מדובר בתיעוד אמיתי של צלם פלאש 90 מצומת הפיל בתל אביב

תגובות סוערות בעקבות תמונת הפעוטה על הכביש
הפעוטה על הכביש צילום: לירון אלמוג, פלאש 90

תמונה של תינוקת שיושבת על שמיכה באמצע הכביש על מעבר חציה ומאחוריה שני אוטובוסים עומדים, הופצה לאורך יום האתמול ברשתות החברתיות בחסות יום המחאות נגד הרפורמה המשפטית.

תחילה היו מי שטענו כי התמונה מזויפת וכי מדובר בפוטושופ. אולם מתברר כי מי שתיעד את המחזה הסוריאליסטי הוא צלם פלאש 90, לירון אלמוג בצומת הפיל בתל אביב. 

התמונה המסעירה גררה תגובה של המועצה לשלום הילד שבה חודדו הנהלים: "אין לעשות שימוש בילדים כגימיק 'שמצטלם היטב' או כניצול לקידום מטרות של מבוגרים, תהיינה המטרות צודקות ככל שתהיינה בעיניי המבוגרים".

במועצה הוסיפו והבהירו: "אין לעשות שימוש בילדים בהפגנות ובמחאות לצורך קידום מטרות אידיאולוגיות של מבוגרים, ובמיוחד כאשר נוצרים מצבי סיכון. אין לשתף ילדים בכלל ובפרט תינוקות וילדים וצעירים בהפגנות בהן יש סכנה להיפגעות. לצד זאת, לנוער יש זכות להשתתף במחאה כדי לתת ביטוי לדעתם ויש לאפשר זאת באופן בטוח ומוגן. בנוסף לכל האמור יש לקחת בחשבון את הפרמטרים הבאים: גיל הילד, אופי ההפגנה, תנאי השהיה בשטח והסכמת הקטין".

הפעוטה על הכביש. (צילום: לירון אלמוג, פלאש 90)

והנה חלק מהתגובות של משפיעני רשת ומובילי דעת קהל. עורך 'בחדרי חרדים' לשעבר אברהם גרינצייג כתב: "אני לא מכיר אף הורה שפוי ביקום שיקח ילד פעוט להפגנה שעשויה להתפתח לאלימות, קל וחומר לא יניח אותו באמצע כביש מרכזי כמוצג מחאה. זה לא עניין לרווחה, זה עניין לפסיכיאטר. בהול".

הסוקר שלמה פילבר הזדעזע גם הוא מהתיעוד וכתב: "כבר שנים דוברי השמאל אומרים בפטרונות ובשמחה לאיד למתנחלים "איך אתם מסכנים את החיים של ילדכם הקטנים?" עוד הוסיף וכתב: "לפי השילוט של הקו וחברת האוטובוסים זה כנראה באיזור רמת השרון".

"כמו הפלסטינים המשתמשים בילדיהם כמגן אנושי, גם הוריה של הילדה הזו שונאים את ביבי יותר משהם אוהבים את הילדה שלהם. מטורללים", כתב גולש בשם גד.

"בניגוד למה שרציתי להאמין, התמונה המחרידה הזו היא אמיתית והיא מהיום", כתב גולש נוסף. "מי שמניח תינוקת על אספלט לוהט כשרק שמיכה חוצצת ביניהם הוא חסר אחריות מרושע. לו היה מדובר באנשים אחרים (חרדים) ממקום אחר (בני ברק) אבירי זכויות הילד היו משתוללים. צבועים".

עוד ועוד גולשים זעמו על השימוש הציני בפעוטה בת חודשים ספורים למטרות המחאה כי זה מצטלם להם טוב ומזעזע את הלבבות. עדיין היו מבין המוחים שטענו כי מדובר בתמונה מזויפת.

עורך תוכנית 'הצינור ב'ערוץ 13', אדם שפיר, הגיב גם הוא לתיעוד וכתב: הרבה טוענים שהתמונה היא פייק, אז שתדעו שלא. יש עוד תמונות מזווית אחרת. דיברתי עם הצלם שאומר: "אני צילמתי, זה אמיתי, זה קרה ברחוב צדדי ליד צומת הפיל ולא הפריע בשום צורה לתנועה, האוטובוסים שם עמדו".

פעוטה חסימת כביש הרפורמה המשפטית מעבר חציה תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד