כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הופקו הלקחים

צפוי סופ"ש לוהט: שוב ניתוקי חשמל? "מתכוננים לגרוע מכל"

שאול גולדשטיין, מנכ"ל חברת נגה לניהול משק החשמל, התייחס לגל החום הצפוי בסוף השבוע ולהכנות בחברת החשמל לקראת עומס השימוש במזגנים ואמר: "אנחנו מתכוננים לגרוע מכל - לקחנו בחשבון את כל מה שנכשל חודש שעבר, עשינו הפקת לקחים"

צפוי סופ"ש לוהט: שוב ניתוקי חשמל? "מתכוננים לגרוע מכל"
מזגנים צילום: unsplash

התחזיות מבשרות כי בסוף השבוע הקרוב יגיע גל חום כבד למדינת ישראל. כתוצאה מכך, גופי האנרגיה נערכים בהתאם על מנת לשמור על שגרה בקרב האזרחים. סביב ידיעה זו, שוחחה ענת דוידוב ב־103fm עם שאול גולדשטיין, מנכ"ל חברת נגה לניהול משק החשמל, אשר התייחס לדברים.

"קודם כל היום פתאום ראינו עלייה של 400 מגה בייט מעבר לתחזית. אנחנו ערוכים ליותר מזה", הדגיש. "אנחנו חושבים שחלק גדול מהעלייה זה הפסיכולוגיה, הטמפרטורות לא יוצאות דופן לעונה. אנחנו מתכוננים לגרוע מכל. הפעלנו את כל התחנות הרלוונטיות שלנו, לקחנו בחשבון את כל מה שנכשל חודש שעבר, עשינו הפקת לקחים. ראינו שהרבה תחנות לא תפקדו בחום הגדול שמעל 40 מעלות כמו שהגרפים הראו לנו בעבר".

עוד ציין כי "הבנו מתוך הניתוח לאחור של מה שהיה לפני חודש, תחנות בפועל יורדות בממוצע של 15 אחוזים. לכן עכשיו לקחנו בחשבון מראש שלא יהיה לנו 15 אחוזים מהכוח. עדכנו את המספרים. אנחנו מבינים שבעונות המעבר שינויי הטמפרטורה גדולים מאוד. אנחנו היום ערוכים הרבה יותר, להגיד לך שזה מכוסה במאה אחוזים? התשובה היא לא אבל אני חושב שאזרחי ישראל יכולים להיות שקטים".

באשר ליצרנים הקטנים בתחום האנרגיה, אמר: "יש המון יצרנים קטנים, זה מאוד מסבך, השליטה בהם מאוד מסובכת. אנחנו שולטים היום בעשרות, כל הגגות הסולאריים, אנחנו מדברים על אלפים ואנחנו תלויים בכולם. האנרגיות הירוקות מאוד חיוביות לנו כי הן מונעות שריפת גזים מזהמים ומצד שני הן אנרגיות לא יציבות. לכן צריך להיות תמיד עם רזרבה סובבת. אנחנו מאוד מקווים שתהליך הבנייה של אגירת סוללות בישראל יתקדם ואז השליטה שלנו תהיה יותר טובה".

"אני חושב שהעולם המערבי עולם מאוד בזבזני. כולנו משלמים את המחיר כי זה גם עולה יקר למשק וגם מזהם יותר. מי שחוסך חוסך לכל המדינה, לא רק לעצמו. כל מעלה במזגן היא חמישה אחוזים באנרגיה. על מיזוג אוויר אנחנו לא נותנים שום הנחייה. אבל כל המכשירים צורכי אנרגיה, מכונות כביסה, מדיחי כלים, תפעילו בלילה", סיכם.

ניתוק חשמל חברת החשמל הפסקת חשמל חברת חשמל גל חום רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד