כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

"איימו: אם לא תתנתק ילדיך יעופו מהמוסדות"

מעקב בחסידות תוא"י אחרי מחזיקי מכשירים לא כשרים דרך קבוצות הוואטסאפ, לקראת כנס פנימי שיייערך השבוע

הרישום ביום החָבֵר
הרישום ביום החָבֵר

חסידות תולדות אברהם יצחק, תערוך השבוע ביום רביעי כנס בבית כנסת של החסידות בבית שמש, כדי להילחם נגד הטלפונים החכמים. לקראת הכנס נערך מעקב אחרי חברי הקהילה דרך קבוצות הוואטס אפ.

בכנס ישאו דברים זקני וחשובי החסידות בנושא. עוד ישא דברים הגאון רבי משה ברוורמן.

כפי שמתברר גם בקרב קהילה זו, עשרות אברכים מחזיקים מכשיר המאפשר גלישה באינטרנט ושימוש באפליקציית ה-whatsapp. אלא שכל עוד השימוש הוא אישי בלבד אין דרך לדעת מי משתמש ב-whatsapp ומי לא. אך העובדה שרבים מהם היו מחוברים לקבוצות מאפשרת זיהוי.

"כמה אברכים מתולדות אברהם יצחק התנתקו הערב מקבוצות בהן אני חבר", סיפר אברך מבית שמש, "בפרטי סיפרו לי כי איימו עליהם בהוצאת ילדיהם ממוסדות החינוך של החסידות באם לא יעזבו את הטלפון הלא כשר". חשוב לציין, כי "רובם מחוברים לקבוצות עם המספר הכשר שלהם" הוסיף.

אחר מאברכי החסידות אישר ל'בחדרי חרדים' את הדיווח, והוסיף: "לא מדובר באיום סרק, הבנתי שהפעם זה רציני. מי שלא יתנתק לגמרי - ילדיו יעופו מהמוסדות".

במהלך הכנס, יחלק האדמו"ר תעודות "חבר" למי שאינו מחובר ל'טכנולוגיות הפסולות'. אלה שלא יקבלו תעודות - משום שיש להם טלפון לא כשר, ילדיהם יסולקו ממוסדות הקהילה.

אלו שביקשו לקבל תעודה, התבקשו לחתום על הצהרה אודות המכשירים שברשותם. הללו נשאלו שאלות חטטניות כגון: האם יש לך מחשב? איזה מכשירים יש לך? האם יש לך טאבלט? וכדומה.

הטפסים הועברו לרב הקהילה, כאשר במסגרת זו קיבלו הרבנים דו"ח מפורט על המצטרפים.
בית שמש חסידות אברהם יצחק קיצונים חבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד