כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לראשונה מזה 12 שנים

שר החוץ יבקר בוותיקן לאחר קיפאון ביחסים בין המדינות

שר החוץ, אלי כהן, יחל היום ביקור מדיני בסרביה, באיטליה ובוותיקן. במהלך הביקור צפוי כהן להיפגש עם שר החוץ של המדינה הקטנטנה, שר החוץ האיטלקי וסגן ראש ממשלת איטליה

שר החוץ יבקר בוותיקן לאחר קיפאון ביחסים בין המדינות
הוותיקן צילום: pixabay

שר החוץ אלי כהן יחל היום (רביעי) ביקור מדיני בבלגראד, בירת סרביה. מדובר בביקור מדיני ראשון לאחר כ-3 שנים של קיפאון ביחסים בין המדינות.
במהלך הביקור ייפגש השר כהן עם נשיא סרביה, ראש הממשלה, שר החוץ ויושב ראש הפרלמנט הסרבי.

בנוסף יקיים שר החוץ טקס זיכרון באתר מחנה הריכוז וההשמדה הנאצי סטרו סיימשטה בו נרצחו עשרות אלפי יהודים, סרבים ובני הרומא. זה ביקור ראשון של שר חוץ ישראלי בסרביה מזה 14 שנים.

ביום חמישי יקיים שר החוץ כהן ביקור בוותיקן וברומא, במהלכו הוא צפוי להיפגש עם שר החוץ של הכס הקדוש, שר החוץ האיטלקי וסגן ראש ממשלת איטליה. זהו ביקור ראשון של שר חוץ ישראלי בוותיקן מזה 12 שנים.

בשבוע שעבר ביקר כהן ביוון. במהלך ביקורו הוא נפגש עם שר החוץ היווני החדש יורגוס יראפטריטיס. השניים דנו בחיזוק הקשרים האסטרטגיים בין המדינות, בין היתר בתחומי האנרגיה, הטכנולוגיה והחדשנות. על הפרק עומד חיבור חשמלי בין ישראל, קפריסין ויוון.

בנוסף, שר החוץ כהן ציין את העניין התיירותי הרב שיש לתייר הישראלי ביוון. כיום יש למעלה מ-100 טיסות שבועיות בין המדינות וקרוב למיליון ישראלים ביקרו ביוון בשנה האחרונה.

השרים הדגישו את חשיבות קידום נושא החדשנות בין המדינות ושוחחו על תוכנית להקמת פארק טכנולוגי בשיתוף אוניברסיטת באר שבע, כמו גם פיתוח חממות חדשנות ישראליות ביוון על בסיס הידע והניסיון.

אלי כהן שר החוץ איטליה וותיקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד