כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מקורב לביידן

הפרשן האמריקני: ארה"ב החלה ב'הערכה מחודשת' של יחסיה עם ממשלת נתניהו

פרשן הניו יורק טיימס, תומס פרידמן, הזהיר בטורו בעיתון כי ארה"ב שוקלת לבצע שינוי גישה מדיני כלפי ישראל | "זה עלול להיות קשוח לישראל, אבל הכרחי - לפני שהיא יורדת סופית מהפסים", כתב

הפרשן האמריקני: ארה"ב החלה ב'הערכה מחודשת' של יחסיה עם ממשלת נתניהו
דגלי ארה"ב וישראל על החומות צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

תומס פרידמן, מהפרשנים הידועים בעולם לענייני ישראל ומזרח התיכון, כתב הבוקר בניו יורק טיימס כי הנשיא ג'ו ביידן שוקל מחדש את יחסיו ביחס לישראל. "ארה"ב החלה בביצוע 'הערכה מחודשת' לממשלת נתניהו", כתב.

עוד הוסיף: "בשל ההבנה המשותפת בין ישראל לארה"ב, ארה"ב כמעט תמיד הגנה על ישראל באו"ם ובבית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג, מפני שורת החלטות וחוות דעת על כך שישראל אינה כובשת את הגדה המערבית באופן זמני, אלא מתכוונת לספח אותה באופן קבוע".

"ממשלת ישראל עושה כעת הכול כדי להרוס את ההבנה הזאת שקנתה זמן. מאז השבעתו אישר נתניהו הקמת 7,000 יחידות דיור חדשות, כמעט כולן בעומק הגדה המערבית. בנוסף, הממשלה ביטלה את חוק ההתנתקות ואישרה למתנחלים פרועים לחזור להתנחלויות שפונו - והפרה את ההתחייבות שניתנה לנשיא ג'ורג' וו. בוש", הוסיף.

 "מדוע מתנחל ישראלי מחברון יקבל פטור מוויזה לארה"ב ופלסטיני מחברון לא, במיוחד כשהממשלה הישראלית אומרת בפירוש שחברון היא חלק מישראל?", כתב פרידמן והמשיך: "מדוע ארה"ב צריכה להמשיך ולהגן באו"ם ובהאג על הרעיון שישראל כובשת את הגדה המערבית רק באופן זמני, ולכן לא מקדמת שם משטר של אפרטהייד, וכל זאת בזמן שנראה שישראל מתכוונת לספח את הגדה המערבית, ומעניקה לשניים מתומכי הסיפוח הגדולים ביותר, סמוטריץ' ובן גביר, סמכויות ביטחוניות וכלכליות מופלגות באזור?".

פרידמן טוען כי ייתכן שהגישה המדינית של ארה"ב ביחס לישראל תשתנה, ותהיה 'הערכה מחדש' של יחסי ארה"ב לישראל: "הערכה מחודשת שכזאת, המבוססת על האינטרסים והערכים של ארה"ב, תהיה קשוחה עבור ישראל, אבל הכרחית לפני שהיא יורדת סופית מהפסים".

תומאס פרידמן נשיא ארה''ב הרפורמה המשפטית ניו יורק טיימס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד