כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
שם חדש בישראל

עוד סינית-חשמלית בדרך: ZEEKER תשווק בישראל בקרוב

ישראל תהיה שוק הרכב הראשון במזרח התיכון בו מכוניות מתוצרת זיקר ישווקו. המטרה – כמו של רבים אחרים - היא להתחרות ישירות מול טסלה וגם מול יצרני רכב חשמלי סינים כדוגמת ניאו

עוד סינית-חשמלית בדרך: ZEEKER תשווק בישראל בקרוב
הכירו את זיקר X רכב פנאי חשמלי שיגיע אלינו בקרוב צילום: זיקר X

ZEEKER, מיצרניות הרכב החשמלי הסיני המעניינות ביותר, תגיע לישראל ברבעון הרביעי של השנה ותשווק בארץ על ידי גיאו מוביליטי המייבאת ארצה כיום את המכוניות החשמליות של ג'ילי.

ישראל תהיה שוק הרכב הראשון במזרח התיכון בו מכוניות מתוצרת זיקר ישווקו. לפי היבואנית, שני דגמים של המכוניות החשמליות הסיניות ישווקו בארץ: רכב הכביש שטח זיקר איקס והמכונית המשפחתית זיקר 001.

ZEEKER נוסד בשנת 2021 כחלק מתיק המותגים הנרחב של קונצרן GEELY הסינית. המטרה – כמו של רבים אחרים - היא להתחרות ישירות מול טסלה וגם מול יצרני רכב חשמלי סינים כדוגמת ניאו, שמכוניות מתוצרתה אינן מיובאות לישראל.

הדגם הראשון של זיקר (שלפי רשת בלומברג ניוז ישווק גם בישראל) נקרא 001, זו מכונית מנהלים שתוכננה באופן מעניין דווקא בשוודיה, מקום מושבה של וולוו, יצרנית רכב נוספת שנמצאת בבעלות קונצרן ג'ילי הסיני.

יותר מעניין: הזיקר 001 היא מכונית אשר מצוידת בטכנולוגיית נהיגה אוטונומית למחצה של מובילאיי הישראלית השוכנת בירושלים. לצד ה-001 מייצרת זיקר גם את 009 שהוא מיניוואן גדול שאינו משווק מחוץ לסין – וגם את ה X, הרכב החדש ביותר בהיצע של זיקר אשר מיועד גם הוא להגיע לישראל.

ה- X משווק בכמה גרסאות הנעה, החל בגרסה הבסיסית אשר מצוידת במנוע חשמלי המפיק 272 כוחות סוס, המשך בגרסת הביניים שמצוידת במנועים שמפיקים 428 כוחות סוס וכלה במנועי הדגם הבכיר המפיקים 476 כוחות סוס.

 

 

סין ייבוא רכב טסלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד