ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

פנייה לנתיבי ישראל: "תקנו את הליקויים בכניסה ללהבים בכביש 31"

עמותת אור ירוק: "לא רק הנהג אשם, גם הכבישים אשמים. כביש 31 הוא כביש אדום ומסוכן שיש להקים בו מפרדה קשיחה בין הנתיבים אשר תוכל למנוע תאונות חזיתיות ולהציל את חייהם של אנשים רבים בכביש"

פנייה לנתיבי ישראל: "תקנו את הליקויים בכניסה ללהבים בכביש 31"
איחוד הצלה


תושב באר שבע, פנה לאחרונה במכתב לחברת נתיבי ישראל בטענה כי בעקבות הקמת כיכר חדשה בכביש 31, בצומת הכניסה המזרחית ללהבים, נוצרה סכנה חיים לנוסעים במקום זה. במכתבו מציין התושב, כי כתוצאה מהקמת הכיכר החדשה באופן לקוי, הוא ואשתו היו מעורבים בתאונה דרכים: "היות ובתודעתנו הכביש צריך היה להיות ללא כל הפתעות מיוחדות, הופתענו מאד למצוא עצמנו מעופפים. למזלנו המכונית המעופפת צנחה בחבטה חזקה על ארבעת גלגליה, בצידה השני של כיכר שהייתה בתחילת בנייתה", מספר התושב.

הוא מסביר, כי הסיבה ללקות הכיכר היא בכך שאין כל אזהרה לכך שישנה כיכר בדרך ובנוסף התאורה איננה מספיקה בכדי לראות את הכיכר: "מתברר כי הכביש היה מואר בעוצמה נמוכה מדי וכי הסימונים היחידים שהיו, היו מאובקים ולא בולטים מספיק". בקטע כביש זה, מתבצעות בימים אלו עבודות בכביש וככל הנראה הן הסיבה לכך שהכיכר הייתה מאובקת. בנוסף, מציין התושב כי הכיכר נבנתה בצורה לקויה שמסכנת את הנוסעים משום שסביב לכיכר נבנתה חגורת בטון המוגבהת לעומת הכביש כך שמי שאינו מבחין בכיכר עלול להתהפך במקרה והוא עולה על חגורת בטון גבוהה זו.

לפי נתוני עמותת "אור ירוק", בכביש 31 נהרגים מדי שנה בממוצע 10 בני אדם. כביש 31 מאופיין במסלול אחד לכל כיוון, ללא מפרדה קשיחה במרכזו. הכביש ברובו חשוך בלילה, והכניסות והיציאות מהישובים הסמוכים אליו, לא מוסדרות בצורה בטוחה.

עמותת אור ירוק: "לא רק הנהג אשם, גם הכבישים אשמים. כביש 31 הוא כביש אדום ומסוכן שיש להקים בו מפרדה קשיחה בין הנתיבים אשר תוכל למנוע תאונות חזיתיות ולהציל את חייהם של אנשים רבים בכביש. המדינה חייבת לתקן את הליקויים החמורים בכל הכבישים האדומים בארץ, החושפים מידי יום מאות אלפי תושבים בישראל לסכנת חיים מוחשית".
אור ירוק תנועה כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד