כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בתום ספירת הקולות

מועמד הקואליציה לוועדה לבחירת שופטים נבחר ברוב קולות

ח"כ יצחק קרוייזר נבחר לכהן כנציג השני מטעם הכנסת בוועדה למינוי שופטים. בקרויזר תמכו 86 חברי כנסת. לוועדה לבחירת דיינים נבחר ח"כ אליהו ברוכי ברוב של 81 ח"כים. שלושה ח"כים התנגדו

מועמד הקואליציה לוועדה לבחירת שופטים נבחר ברוב קולות
במליאת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בתום ספירת הקולות: ח"כ יצחק קרוייזר (עוצמה יהודית) נבחר לכהן כנציג השני מטעם הכנסת בוועדה למינוי שופטים לאחר שזכה לתמיכת 86 חברי כנסת.

בנוסף, לוועדה לבחירת דיינים נבחר ח"כ אליהו ברוכי ברוב של 81 ח"כים. שלושה ח"כים התנגדו. 

חה"כ אליהו ברוכי שנבחר כחבר בוועדה למינוי דיינים מסר: "חז"ל אומרים: 'כל דיין שדן דין אמת לאמיתו, מעלה עליו הכתוב כאילו נעשה שותף לקדוש ברוך הוא במעשה בראשית'. אני מודה על הזכות שנפלה בחלקי לעסוק בנושא הרגיש והחשוב הזה. כמובן, לא נבחרתי לתפקיד כדי לבחור.

נבחרתי כדי להיות שליח. שליח של רבותיי שיודעים להבחין מי ראוי להיות שותף לקדוש ברוך הוא במעשה בראשית. מתפלל למלא נאמנה את שליחותי", כך ברוכי.

בנוסף התקיימו בחירות לוועדה לבחירת קאדים: ח"כ ינון אזולאי – 80 קולות בעד, ו- 4 נגד; ח"כ אחמד טיבי – 87 קולות בעד ו-15 נגד; ח"כ מנסור עבאס – 82 קולות בעד ו-13 נגד, ושלושתם נבחרו לוועדה.

ועדת המינויים לקאדים-מד'הב: זהר אל דין ח'טיב – 101 בעד ו-5 נגד; מהדי נסר אל דין – 98 בעד ו-5 נגד, ושניהם נבחרו לוועדה.

כזכור, חודש אחרי שהקואליציה נכשלה בתרגיל לבחירות לוועדה לבחירת שופטים, היום התקיימו בכנסת בחירות חדשות לנציג השני בוועדה. עם זאת, לא ברור אם לבחירתו יש משמעות לאור הצהרותיו של שר המשפטים יריב לוין כי אין בכוונתו לכנס את הוועדה בהרכבה הנוכחי.

למרות שהאופוזיציה כבר בחרה את נציגה לוועדה, חברי הכנסת עידן רול ורון כץ מיש עתיד הגישו מועמדות כדי למנוע תרגיל נוסף של הקואליציה ודחיית הבחירות בחודש נוסף.

בסיבוב הראשון של הבחירות לוועדה שנערכו בחודש שעבר, הקואליציה החליטה לנסות לדחות אותן ברגע האחרון, על ידי תרגיל פרלמנטרי שנכשל.

בקואליציה החליטו להשתמש בסעיף בתקנון הכנסת שקובע כי במצב של מספר מועמדים שזהה למספר הנציגים שעל הכנסת לבחור - ההצבעה עוברת למתכונת של בעד ונגד, והמשמעות היא שאם מספר הקולות בעד לא עולה על מספר הקולות נגד - יש לקיים בחירות חוזרות תוך חודש.

בהתאם לכך, כלל מועמדי הקואליציה משכו את מועמדותם מלבד ח"כ טלי גוטליב שסירבה להוראה, והתמודדה לצד אלהרר שהייתה המועמדת המוסכמת של האופוזיציה.

בקואליציה התכוונו שהרוב הקואליציוני יגבר על קולות האופוזיציה ויביא לדחייה כוללת של הבחירות לוועדה, אך בעקבות העובדה שהבחירות נערכו מאחורי הפרגוד ובחשאיות היה מי שהפר את המשמעת הקואליציונית והצביע בעד אלהרר.

בסופו של דבר, אלהרר נבחרה לבד, ללא נציג קואליציה. בעקבות כך, ובהתאם לתקנון הכנסת, בחירות חוזרות נקבעו כעבור חודש והן צםויות להתקיים היום.

 

 

ועדה לבחירת שופטים ועדה לבחירת דיינים מליאת הכנסת אליהו ברוכי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד