ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
במכתב לנתניהו ולוין

לפיד: "אם לא תכונס הוועדה בתוך 14 ימים - אעתור לבג"ץ"

לפיד שיגר מכתב לנתניהו ולוין בדרישה להפעיל את סמכותו לכינוס הוועדה לבחירת שופטים, וזאת תוך 14 ימים. לפיד: "אם בתוך 14 ימים לא תכונס הוועדה - אעתור לבג"צ"

לפיד: "אם לא תכונס הוועדה בתוך 14 ימים - אעתור לבג"ץ"
יאיר לפיד בנאום במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש האופוזיציה יאיר לפיד שיגר היום (רביעי) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין, בדרישה להפעיל את סמכותו לכינוס הוועדה לבחירת שופטים, וזאת תוך 14 ימים.

על פי הכתוב, בהתאם לחוק בתי המשפט, הסמכות שיש לשר המשפטים לכנס את הוועדה לבחירת שופטים הינה חובה, וכי לשר המשפטים אין שיקול דעת בהחלטה האם לכנס אותה. גם על הממשלה מוטלת החובה לבחור את השרה הנוספת שתכהן בוועדה מטעמה.

לפיד מבקש להזכיר כי עשרות תקני שיפוט נותרו בלתי מאוישים מזו תקופה ארוכה וכי עובדה זו מעצימה את העומס המוטל על שופטי ישראל ועל מערכת המשפט.

עוד מזכיר לפיד כי הוועדה לבחירת שופטים לא כונסה כבר למעלה משנה, מאז 11.4.2022. וכי הימנעות מהפעלת הסמכות לכנס את הוועדה לבחירת שופטים מהווה התעלמות חריגה מהאינטרס הציבורי. הפרת חובת הנאמנות המוטלת על הממשלה ועל שר המשפטים.

כמפורט במכתב, ההחלטה על הימנעות מבחירת שרה לכהן בוועדה כמו החלטה להימנע מכינוס הוועדה - מקורה בשיקולים אישיים ופוליטיים שאינם בסמכות שר המשפטים לשקול.

לפיד דורש לפעול במיידי ולמען אזרחי ישראל - לבחור את נציגת הממשלה לשמש בוועדה עוד השבוע, ולאחר מכן, כי השר יורה על כינוס הוועדה בהקדם האפשרי.

בסופו של דבר מדגיש לפיד כי אם בתוך 14 ימים לא תכונס הוועדה, הוא יעתור לבג״צ.

יאיר לפיד בג"ץ יריב לוין בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד