כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ברקע האיומים

אבדן השקעות בגלל חוקי הרפורמה? דו"ח סקירת מצב ההייטק מראה תמונה שונה לגמרי

לאחרונה שמענו איומים על כך שחקיקת חוקי הרפורמה המשפטית עלול להוביל לירידה בהשקעות | דו"ח שסוקר את מצב ההייטק מראה תמונה שונה לגמרי | דווקא קרנות ישראליות, הן אלו שהפחיתו את קצב ההשקעות

אבדן השקעות בגלל חוקי הרפורמה? דו"ח סקירת מצב ההייטק מראה תמונה שונה לגמרי
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

בצל האיומים אותם משמיעים לחלל האויר מתנגדי המהפכה המשפטית אודות אובדן של השקעות מחו"ל בשל התמשכות חקיקת חוקי הרפורמה, דו"ח ההשקעות הרבעוני שמפרסמת חברת איסוף המידע IVC יחד עם לאומיטק, זרוע ההייטק של בנק לאומי, מצייר תמונה מעורבת על תעשיית ההייטק הישראלית.

הנתון המעניין שעולה מהדו"ח הוא שדווקא קרנות הון הסיכון הישראליות, הן אלו שהפחיתו יותר את קצב ההשקעות, בשיעור של 36%. זאת לעומת המשקיעים הזרים שצמצמו בסך הכל ב-19% את היקף ההשקעות.

בנוסף, קצב הקמת הסטארט-אפים החדשים במחצית הראשונה של 2023 אינו נופל מזה של השנה שעברה והמספר השנתי הסופי יגיע ל-500 חברות

עם זאת מהדו"ח עולה עוד כי השנה חווינו היעדר כמעט מוחלט של חדי קרן (חברת הזנק פרטית ששוויה מוערך ביותר ממיליארד דולר) חדשים ושל הנפקות חברות טכנולוגיה.

בסך הכל, ברבעון השני של 2023 נרשמה צניחה של 62% בהשוואה ל-2022 ונפילה חדה יותר של 71% מול הרבעון המקביל ב-2021. אם נשווה בין המחצית הראשונה של השנה מול המחצית המקבילה ב-2022 נרשמה נפילה משמעותית של 24% בהיקף הגיוסים וירידה של 17% במספר הסבבים.

 

היי טק משבר דו"ח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד