כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
למרות המחאות

השקל ממשיך להתחזק; היורו והפאונד ירדו

השקל הישראלי התחזק היום על אף המחאות על צעדי הממשלה בביטול עילת הסבירות | הין היפני בשיא של חודש מול הדולר, מתחת ל-140 ין לדולר

השקל ממשיך להתחזק; היורו והפאונד ירדו
מסחר בבורסה צילום: Avshalom Sassoni/Flash90.

למרות המחאות ברחבי הארץ הדולר, נחתך ב-1.2% ושערו היציג נקבע על 3.665 שקלים, היורו נסוג ב-1.1% ושערו היציג נקבע ב-4.04 שקלים, הפאונד ירד ב-1.2% ל-4.73 שקלים.

המטבע האמריקאי נחלש גם בשווקים הבינלאומיים. זאת לאחר שהאינפלציה בארה"ב עלתה בשיעור נמוך מהצפוי בחודש יוני. מדד המחירים לצרכן טיפס ב-3% בחודש הקודם, אחרי אינפלציה של 4% שנרשמה במאי ובניגוד לציפיות האנליסטים לאינפלציה של 3.1%.

מוקדם יותר פורסם כי קצב עליות המחירים בארה"ב ממשיך להאט והאינפלציה בחודש יוני רשמה עלייה שנתית של 3% בלבד. מה שמציב אותה על הרמה הנמוכה ביותר מאז חודש מרץ 2021

הנתונים מפתיעים אף יותר בהתחשב בעובדה שהתחזיות של הכלכלנים האמריקאים לרמת האינפלציה, עמדו על עלייה של 3.1%, זאת, בהמשך לעלייה של 4% במדד המחירים לצרכן בחודש מאי.

הין היפני בשיא של חודש מול הדולר, מתחת ל-140 ין לדולר. "הסיכויים למיתון עולמי הולכים וגוברים", כך לדברי אסטרטג במכון המחקר 'ונדה' שסבור כי המטבע היפני עשוי לזנק בעוד 20% מול מקבילו האמריקאי אם הכלכלה העולמית תיכנס למיתון.

מדד מטח שערי מטח דולר שקל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד