כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מתיחות בצפון

פיצוץ בגבול לבנון: פעילי חיזבאללה התקרבו לגדר - ונפגעו | תיעוד

התקרית התרחשה בגבול ישראל לבנון באזור המושבה מטולה | דיווחים בלבנון על שלושה פעילים של ארגון חיזבאללה שנפצעו | דובר צה"ל מסר כי הצבא שיבש ניסיון פגיעה במכשול הגבול עם לבנון: "צה"ל ימשיך לפעול על מנת למנוע כל הפרה של ריבונות מדינת ישראל" | תיעוד האירוע 

פיצוץ בגבול לבנון: פעילי חיזבאללה התקרבו לגדר - ונפגעו | תיעוד
התקרית בגבול לבנון צילום: רשתות ערביות

מספר חשודים התקרבו מוקדם יותר היום (רביעי) לגדר הגבול עם לבנון וניסו לחבל במרחב המכשול. כוחות צה"ל זיהו אותם באופן מידי והשתמשו באמצעים על מנת להרחיקם.

בשלב הזה, זהות החשודים לא ידועה. ככל הנראה מדובר בפעילי חיזבאללה ששיגרו זיקוקים בגבול לבנון באזור מטולה. לפי דיווחים ערביים, באזור נשמע פיצוץ עז.

לפי דיווח בעיתון עיתון הלבנוני אל-מוסתקבל, מפי גורמי ביטחון לבנוניים, שלושה אנשי חיזבאללה שהתקהלו מול הגבול נפצעו כתוצאה מהפיצוץ. דובר ארגון חיזבאללה, מוחמד עפיף, אישר בשיחה עם עיתון לבנוני כי שלושה מאנשי הארגון נפצעו בתקרית בגבול. לדבריו, נסיבות התקרית טרם ברורות.

דובר צה"ל מסר כי "צה"ל שיבש ניסיון פגיעה במכשול הגבול עם לבנון" והוסיף "צה״ל ימשיך לפעול על מנת למנוע כל הפרה של ריבונות מדינת ישראל ופגיעה בגדר הגבול".

שר הביטחון יואב גלנט התייחס לפעולת צה"ל בגבול לבנון ואמר: "הרתענו פעילים באמצעים לא קטלניים ונמשיך לעמוד על משמר ביטחונה של מדינת ישראל. כל מי שינסה אותנו, יקבל תשובה, יש לנו הרבה מה לעשות ואנחנו נדע לעשות את מה שצריך בזמן המתאים".

לבנון חיזבאללה גבול לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד