י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כ-30 איש באו במגע

חשד להתפרצות שעלת בקייטנה ביישוב

משרד הבריאות מעדכן על חשד להתפרצות שעלת בקייטנה בישוב כליל | ראש שירותי הבריאות ד"ר שרון אלרעי פרייס: "הירידה בחיסוני שגרה גורמת להתפרצות מחלות שניתן למנוע אותן. ילד מחוסן הוא ילד מוגן. כרופאה וכאמא אני קוראת לכל ההורים לחסן את ילדיהם"

חשד להתפרצות שעלת בקייטנה ביישוב
בדיקת קורונה צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

משרד הבריאות מעדכן כי ביום ראשון (9.7.23) התקבלה הודעה בלשכת הבריאות נפת עכו על ילד/ה שאובחן/ה כחולה בשעלת. מיד עם היוודע האירוע, החלה לשכת הבריאות בחקירה אפידמיולוגית ממנה עלה כי הילד/ה לא חוסן/ה נגד שעלת.

הילד/ה לקח/ה חלק בקייטנה בישוב כליל שבנפת עכו ונכון לרגע זה, על פי החקירה האפידמיולוגית, ידוע על כ-30 אנשים שבאו במגע הדוק עם הילד/ה, חלקם הופנו לרופא המשפחה לקבלת טיפול מונע. בעקבות האירוע, מחלקת האפידמיולוגיה של לשכת הבריאות הנחתה את הנהלת הקייטנה ליצור קשר עם הורי הילדים על שיקבלו את כלל המידע על המחלה וכן, על חשיבות ההתחסנות. בנוסף, נשלח להורים מידע על הפנייה לרופא המטפל לקבלת טיפול מונע והודעה על החשיפה לחולה שעלת.

משרד הבריאות ממשיך בחקירה האפידמיולוגית ויעדכן ככל שיידרש.

משרד הבריאות מזכיר כי שעלת היא מחלה מסוכנת במיוחד לתינוקות עד גיל חצי שנה שעלולה לגרום לסיבוכים ולמוות, החיסון שניתן לתינוקות נותן הגנה נגד מספר מחלות, כולל שעלת ופוליו.

משרד הבריאות ממליץ על מתן חיסון לנשים בשליש השלישי להריון, שמאפשר לאשה ההרה לפתח נוגדנים לשעלת ברמה גבוהה ולהעבירם דרך השליה לעובר ברחמה, וכך להעניק לתינוק הנולד הגנה עד שהוא יוכל לקבל את החיסון בעצמו. המשרד מדגיש את חשיבות מתן חיסוני השגרה כנגד מחלות זיהומיות שחלקן עלולות לגרום לסיבוכים קשים ולמוות. הקפדה על חיסוני השגרה חשובה לטובת מניעת התפרצויות של תחלואה בקרב הילדים וסביבתם. ילד מחוסן הוא ילד מוגן.

ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש חטיבת בריאות הציבור במשרד הבריאות מציינת כי "הירידה בחיסוני שגרה גורמת להתפרצות מחלות שניתן למנוע אותן. ילד מחוסן הוא ילד מוגן. כרופאה וכאמא אני קוראת לכל ההורים לחסן את ילדיהם. חיסוני השגרה מגנים כנגד מחלות זיהומיות שחלקן עלולות לגרום לסיבוכים קשים ולמוות. הקפדה על חיסוני השגרה חשובה כדי להגן על הילדים שלנו".

שעלת קייטנה חקירה אפידמיולוגית משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד