ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
לגלג על צה"ל

חסן נסראללה טוען: "ישראל מודה בכישלון במלחמת לבנון השנייה"

נסראללה בנאום מלגלג על ישראל. נסראללה טוען כי ההרתעה של חיזבאללה מאז מלחמת לבנון השנייה הולכת וגוברת ואילו בצד הישראלי הולכת ומתכרסמת

חסן נסראללה טוען: "ישראל מודה בכישלון במלחמת לבנון השנייה"
חסן נסראללה צילום: צילום מסך
מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה נשא הערב נאום לציון יום השנה למלחמת לבנון השניה עם ישראל ב-2006: "ההרתעה של חיזבאללה מאז מלחמת לבנון השנייה הולכת וגוברת ואילו בצד הישראלי הולכת ומתכרסמת" עוד אמר: "לפני כמה ימים הייתה חתונה בדרום לבנון ושוגרו בה זיקוקים. הצבא הישראלי נכנס למצב של כוננות".
נסראללה הוסיף: "ישראל לא העזה לבצע פעולה צבאית נגד האוהל, הגישורים הבינלאומיים החלו לאחר הקמת האוהל. בהצבת אוהל בחוות שבעא, אנו למעשה מציבים אוהל בשטח לבנון. ההישג האסטרטגי הזה נשמר כבר 17 שנים והוא פותח, ההישג, שעדיין בידינו, הוא מאזן ההרתעה, ואילו ההרתעה של ישראל נשחקה".
עוד אמר מזכ"ל חיזבאללה כי ישראל מבצעת אלפי הפרות מהאוויר ומהיבשה מאז מלחמת לבנון השנייה והעולם לא לא נוקף אצבע. בשנה האחרונה, מציין נסראללה, ישראל הקימה גדר בחלק הצפוני של הכפר רג'ר שלפי האו"ם הוא שטח לבנוני. רועי קייס מ'כאן חדשות' מציין כי נסראללה למעשה מאמץ בנאום את סוגיית האוהל ואומר כי ישראל לא מעזה לבצע צעד בשטח נגד האוהל כי היא יודעת מה יקרה. "אם תהיה פגיעה באוהל, אז אנחנו לא נעבור על זה בשתיקה".
נסראללה מבהיר כי אי אפשר לשתוק על מה שקורה בכפר ר'ג'ר. לדבריו, העמדה הלבנונית צריכה להיות מכרעת והשטח הזה צריכה לחזור ללבנון. "זאת אחריות של המדינה, של העם ושל ההתנגדות. המאמץ יהיה משלים בין המדינה לבין ההתנגדות". משווה את זה למאמץ שהיה בין חיזבאללה למדינה בסוגיית הגבול הימי.
נסראללה אומר כי אמנם ההרתעה של ישראל התכרסמה, אבל החוצפה שלה לא. לדבריו, "לישראל יש אלפי הפרות מהאוויר, הים והיבשה, ואילו ללבנון יש הפרות בודדות". 
חסן נסראללה חיזבאללה לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד