כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
התייחסות ראשונה

ראש אמ"ן במענה לנסראללה: "נעשה כל מה שנדרש כדי לשמור על השקט"

ראש אמ"ן, התייחס לדבריו של מזכ"ל חיזבאללה ואמר "אנחנו מביטים לעומת זאת למדינת לבנון, מעברו השני של הגבול, שהיא שבויה בשבי חיזבאללה ובחסות איראן" | ברקע הדברים, האירוע מצהריים בגבול במהלכו נפצעו 3 פעילי הארגון מפיצוץ מטען צה"לי על גדר המערכת

ראש אמ"ן במענה לנסראללה: "נעשה כל מה שנדרש כדי לשמור על השקט"
האלוף אהרון חליווה צילום: המכון למדיניות ואסטרטגיה (IPS)

ראש אמ"ן, האלוף אהרון חליוה, התייחס הערב (רביעי) לדבריו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, שאיים כי "ידע מה לעשות" במידה וישראל תפעל נגד האוהלים שממוקמים משטח ישראל, ואמר: "אנחנו עוקבים וקשובים למזימותיו. שלא יטעו בנו, נעשה כל מה שנדרש כדי לשמור על שקט בגבול הצפון". ברקע התקרית בגדר הגבול אחר הצהריים ציין: "חיזבאללה והעומד בראשו ממשיכים גם בימים אלה לייצר פרובוקציות".

בנאום שנשא האלוף אהרון חליוה בסיום קורס קציני מודיעין הוא אמר בנוסף: "אנחנו מציינים היום שבע עשרה שנים בדיוק לפרוץ מלחמת לבנון השנייה, מהלך צבאי שתרם לחיזוק ההרתעה של ישראל. בשבע עשרה השנים שחלפו מאז, צִידו הישראלי של הגבול משגשג ופורח. הצפון נמצא בצמיחה. אנחנו מביטים לעומת זאת למדינת לבנון, מעברו השני של הגבול, שהיא שבויה בשבי חיזבאללה ובחסות איראן".

הוא הוסיף: "יש שם משבר כלכלי חריף, מצוקה, עוני ומסכנות. הכול בחסות ההשפעה השלילית של ארגון חיזבאללה שהלבנונים הפקידו בידיו, בעל כורחם, את עתידם. תושבי לבנון, שערו בנפשכם כיצד היו נראים החיים במדינתכם ללא חיזבאללה ובלי השפעתה ההרסנית של איראן. ובמקום זאת, עם הסכם שלום בין לבנון לישראל, דמיינו את לבנון פורחת ומשגשגת ומתפתחת".

מקדם יותר הערב נסראללה אמר כי "ישראל לא העזה לבצע פעולה צבאית נגד האוהל, הגישורים הבינלאומיים החלו לאחר הקמת האוהל. בהצבת אוהל בחוות שבעא, אנו למעשה מציבים אוהל בשטח לבנון. ההישג האסטרטגי הזה נשמר כבר 17 שנים והוא פותח, ההישג, שעדיין בידינו, הוא מאזן ההרתעה, ואילו ההרתעה של ישראל נשחקה".

בשעות הצהריים מספר חשודים התקרבו לגדר הגבול עם לבנון וניסו לחבל במרחב המכשול. כוחות צה"ל זיהו אותם באופן מידי והשתמשו באמצעים על מנת להרחיקם.

לפי דיווח בעיתון עיתון הלבנוני אל-מוסתקבל, מפי גורמי ביטחון לבנוניים, שלושה אנשי חיזבאללה שהתקהלו מול הגבול נפצעו כתוצאה מהפיצוץ. דובר ארגון חיזבאללה, מוחמד עפיף, אישר בשיחה עם עיתון לבנוני כי שלושה מאנשי הארגון נפצעו בתקרית בגבול. לדבריו, נסיבות התקרית טרם ברורות.

ראש אמ"ן נסראללה לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד