י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מהדורה מיוחדת

דאעש קורא לג’יהאד על רקע שריפת קוראן בשבדיה

מאמר המערכת של שבועון דאעש, שהתפרסם תחת הכותרת "מי שביטל את הקוראן לא יסייע לו", עסק באירוע שריפת הקוראן בשבדיה על-ידי מהגר עיראקי, דבר שעורר סערה ברחבי העולם

שריפת קוראן
שריפת קוראן צילום: צילום מסך

מאמר המערכת של אלנבא’, שבועון דאעש, שהתפרסם השבוע בהדורה מיוחדת תחת הכותרת “מי שביטל את הקוראן לא יסייע לו”, עסק באירוע שריפת הקוראן בשבדיה על ידי מהגר עיראקי, דבר שעורר סערה ברחבי העולם, בעיקר עולם האסלאמי.

כותב המאמר ציין כי אירוע שריפת הקוראן משקף את המלחמה “הצלבנית” של המערב הנוצרי נגד האסלאם, וכי המערב הנוצרי משתמש במסגרת מלחמה זו בעיקרון חופש הביטוי, כדי לפגוע באסלאם. עוד ציין הכותב כי למוסלמים אחריות לאירוע, משום שהם נטשו את הקוראן וערכיו בחיי היום יום שלהם. הוא הדגיש כי זאת הסיבה ש”הכופרים” מעזים לתקוף ולהשמיץ את הקוראן. גם חכמי-הדת, המשרתים את שליטי מדינות האסלאם “העריצים”, נושאים באחריות לפגיעה בקוראן בכך שאינם דואגים ליישום חוקיו, אלא פועלים כדי לרצות את אדוניהם “הרודנים”, כך דיווח מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית.

כותב המאמר ציין כי אם המוסלמים היו פועלים על פי הקוראן, הם היו מחרימים את מדינות המערב ואת התפיסות והאמונות שלו, במקום למחות ברשתות החברתיות ולקרוא לחרם צרכני נגד מדינות הפוגעות בקוראן. הוא הדגיש כי ניצחון הקוראן יגיע באמצעות יישום ההלכה האסלאמית (השריעה) ובאמצעות הג’יהאד נגד הכופרים וכי אין לצפות מהמשטרים הערביים והמוסלמיים שיגנו על הקוראן, כי “מי שמבטל אותו [את הקוראן], לא יסייע לו”.

למאמר מצורפת תמונה, בה נראה נשיא תורכיה, רג’פ טאיפ ארדואן, נואם בפני חברי נאט"ו. הרקע הוא פעילותו של ארדואן למנוע את הצטרפות שבדיה לברית נאט"ו כל עוד ממשלתה מאשרת על פי חוק לשרוף ספרי קוראן כאקט מחאה. לפיכך, הכותרת “מי שביטל את הקוראן לא יסייע לו” מתייחסת בין השאר גם לארדואן, כמי שמבטל את ערכו של הקוראן בכך שאינו מיישם את חוקי השריעה בתורכיה, ולכן הוא לא האדם המתאים שיגן עליו באמת. אך ארדואן פחות התרשם ואישר את הצטרפות שוודיה לנאט"ו.

יש לציין כי בעקבות האירוע, ממשלת שבדיה בוחנת להוציא מחוץ לחוק שריפה של ספרי קודש. שר המשפטים השבדי, גונאר סטרומר, הדגיש כי שריפת ספרי קוראן, שאירעו לאחרונה, פגעה בביטחון הפנימי של שבדיה וכי הדבר פגע בסיכוייה של שבדיה להצטרף לברית נאט"ו, לאור תפקידה המשמעותי של תורכיה באישור הבקשה, הכריז ינס סטולטנברג, מזכ"ל נאט"ו, כי נשיא תורכיה הסיר את התנגדותו לצירוף שבדיה לברית נאט"ו, וכי כעת יקודם ההליך ויינתן האישור הדרוש לו בפרלמנט התורכי.

 

דאעש קוראן שוודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד