כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
יחסים מתוחים

נאט"ו אישרה את תמיכתה ומוסקבה מזהירה: "על סף מלחמה"

מזכ"ל נאט"ו, אמר כי הברית הסכימה לפתח יכולות ההגנה של אוקראינה ש"תימשך לאורך שנים", ואמר כי "העולם עומד בפני אתגרים גדולים". נשיא מועצת הביטחון הרוסית, דמיטרי מדבדב, הזהיר כי ארצו ונאט"ו "על סף מלחמה"

נאט"ו אישרה את תמיכתה ומוסקבה מזהירה: "על סף מלחמה"
אילוסטרציה צילום: Pixabay

אתמול הסתיימה פסגת נאט"ו בנוכחות מנהיגי מדינות הברית בבירת ליטא, וילנה, שם אישרו החברות את מחויבותן להעניק תמיכה צבאית לקייב לאורך שנים. נשיא מועצת הביטחון הרוסית, דמיטרי מדבדב, הזהיר כי ארצו ונאט"ו "על סף מלחמה".

מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, אמר כי הברית הסכימה לפתח יכולות ההגנה של אוקראינה ש"תימשך לאורך שנים", ואמר כי "העולם עומד בפני אתגרים גדולים".

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר כי מנהיגי נאט"ו הסכימו שאוקראינה תהיה חברה בנאט"ו "אחרי המלחמה".

בשולי הפסגה, מנהיגי קבוצת המדינות פרסמו הצהרה המביעה תמיכה באוקראינה בהגנה עצמית נגד תוקפנות רוסית, לא משנה כמה זמן זה יימשך

המדינות הכריזו גם על תוכנית להבטחות ביטחוניות לאוקראינה, כולל מתן סיוע ביטחוני וציוד צבאי מודרני, ואישרו כי קייב התחייבה להגביר את השקיפות והאחריות.

בהצהרה משותפת אמרו ארצות הברית, גרמניה, יפן, צרפת, קנדה, איטליה ובריטניה, כמו גם האיחוד האירופי, כי מסגרת זו כוללת אספקת אלמנטים הכוללים ציוד צבאי מתקדם ומודרני, אימונים, חילופי מודיעין והגנת סייבר. בתמורה, אוקראינה תתחייב לשפר את שקיפות הממשל, כולל רפורמות משפטיות וכלכליות.

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן אמר, כי "הנשיא ביידן מוכן להגן על כל סנטימטר משטח נאט"ו אם רוסיה תפלוש".

מלחמת אוקראינה רוסיה נשיא אוקראינה נאט''ו דימטרי מדבדב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד