כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
עימות בשידור

"מי שמאיים על המדינה שלי, פושע" | המרואיין: "אני בז לך"

אלוף במיל' וח"כ לשעבר איל בן ראובן התעמת עם המגיש אריה אלדד בעניין האיום של מתנדבים במילואים להפסיק את שירותם בעקבות הרפורמה המשפטית • אלדד: "למי שמודיע שהוא לא יפציץ באיראן כי המדינה הולכת להיות דיקטטורה, אני קורא לו פושע" 

"מי שמאיים על המדינה שלי, פושע" | המרואיין: "אני בז לך"
איל בן ראובן/אריה אלדד צילום: יונתן זינדל/משה שי, פלאש 90

מאות לוחמים ולוחמות צוות אוויר בעבר שלחו מכתב תמיכה בטייסי מילואים המאיימים להפסיק להתנדב למילואים במידה וחוקי הרפורמה המשפטית יעברו. אלוף במיל' וח"כ לשעבר איל בן ראובן, חבר תנועת 'מפקדים למען ישראל', התעמת בנושא עם פרופ' אריה אלדד ברדיו 103fm.

"אני ממש לא מוכן לשמוע את המילה סרבנות בעניין הזה, מהסיבה שאני מכיר את האנשים. אני יודע מי אלה הטייסים האלה, הלוחמים האלה. כל קשר בינם לבין סרבנות הוא דמיוני. אלה אנשים שנלחמים על זכותם להתנדב למדינה ראויה", אמר בן ראובן.

לדבריו, "כאשר המדינה לא ראויה, ממש לא ראויה, אז זכותם להגיד 'חברים, עד כאן. אנחנו מתנדבים בשביל מדינה שיש לה ערכים ראויים. לא מתנדבים למדינה שמוכנה בימים אלה להסתכן במלחמת אחים כדי לממש כל מיני אג'נדות אפלות' של אנשים, בעיניי, אפלים. קוראים לרצח, כל מיני דברים שאני לא יכול לשמוע. אני מדבר מדם ליבי. אם אני הגעתי למצב ש'אני תומך בכם, אם תודיעו שאתם כרגע משהים את ההתנדבות שלכם למילואים', אם ביבי נתניהו הצליח להביא אותי למקום הזה, אז באמת האיש הזה חרג מכל גבולות הטעם הסביר".

אלדד תהה בתגובה: "במד"א יש כ-30 אלף מתנדבים, נניח שמחציתם מתנגדים לרפורמה. תאר לך שמחר מחציתם יודיעו למד"א שהם לא מתנדבים יותר. איך אתה קורא להם? סרבנים? רוצחים?". בן ראובן השיב: "אני רואה היום סכנה קיומית למדינה שלי. אנחנו כרגע נמצאים כמעט עם הכדור האחרון במחסנית. כל המחאות, אנשים יוצאים לרחובות, לא קורה שום דבר. רוטמן ממשיך במשימתו, נתניהו ממשיך במשימתו".

אלדד המשיך ואמר: "אם אלף רופאים מנתחים מחר יוצאים לחופשה?" בתגובה, הבהיר בן ראובן: "אל תשימו אותנו פה על שבועת הרופאים. אתה שם אותי בשאלה דמגוגית בעיניי".

אלדד: "שביתות רופאים זה פשע".

בן ראובן: "זה לא פשע. אני לא חושב שיש פה פשע. איזה פשע? לא סרבנות ולא נעליים. העניין שלנו שאנחנו מדברים עליו עכשיו, המושג פשע איננו פה בכלל".

בהמשך, האלוף (מיל') אמר כי "אני מרגיש אריה שלוקחים לי את המדינה. שנינו ביחד יודעים מצוין מה שילמנו בשביל המדינה הזאת. היום קמה עלינו מפלצת להחריב אותנו ואני לא יכול לראות את זה ואני חייב להפעיל את כל כוחות העתודה שלי כדי למנוע את זה. אני מגבה את האנשים האלה מתוך תחושה עמוקה של מערכה כדי לא להגיע לסכנה על קיומה של המדינה, כדי לאפשר לאנשים האלה להמשיך ולהתנדב, הרי זה מה שהם רוצים. אתה קורא להם פושעים? אתה השתגעת?"

אלדד: "למי שמודיע שהוא לא יפציץ באיראן כי המדינה הולכת להיות דיקטטורה, אני קורא לו פושע".

בן ראובן: "אריה, יש לי הערכה גדולה אליך, הפעם אני פשוט לא מאמין לך. אני לא מאמין שאתה אומר את זה ברצינות. אני לא מאמין שככה אתה חושב. אני לא מאמין שאתה חושב שאיש צוות אוויר שטס למשימה בכל מקום בלילה, ואתה יודע מה הוא עושה כל שבוע כאשר הוא עוזב את אשתו ואת הילדים ונוסע למשימות בלבנון, בכל מה שאתה רוצה. אני לא מאמין שאתה מסוגל להוציא מפיך את המילה שהאיש הזה פושע, על זה שהוא נלחם על המדינה".

אלדד: "אם זה באמת לא בסדר לקרוא להם פושעים, כי ברגע האמת במלחמה הם ימריאו ויגנו גם על הילדים שלהם וגם על הילדים בבני ברק, אז בעצם מה שהם עושים זו סחיטה באיומים וזה פשע. סחיטה באיומים זה סעיף פלילי. האם זו סחיטה באיומים לאיים על ממשלה שנבחרה כחוק במדינת ישראל, שהיא לא תעשה ככה או ככה?".

בן ראובן: "אין פה סחיטה. אני רוצה שאדון גלנט, חברי גלנט, שגם הוא לצערי השתמש במילה סרבנות, כאשר הוא יודע בדיוק מי אלה האנשים האלה שהוא קורא להם סרבנים, ואתה בחוצפתך קורא להם פושעים".

אלדד: "שלא יאיימו עלינו בסרבנות כי מי שמאיים בסרבנות, הוא פושע".

בן ראובן: "זאת חוצפה. אתה חוצפן, כשאתה קורא לאנשים האלה שהגנו עליך ועל הפושעים האלה - בן גביר וסמוטריץ', על כל הטרוריסטים האלה. אתה קורא להם חוצפנים? אתה לא מתבייש?"

אלדד: "אני לא מתבייש כי מי שמאיים על המדינה שלי הוא פושע".

בן ראובן: "אז לצערי, אני מודיע לך שאני בז לך על הדברים האלה. אני פשוט בז לך. חבל מאוד שהגענו לשיח כזה ביני לבינך. אתה קורא לי פושע. אני לא קורא לך פושע. אני מקווה מאוד שתצטער מאוד מאוד על מה שאמרת. כדאי אפילו שתתנצל".

אריה אלדד סרבנות רדיו 103 FM עימות בשידור אייל בן ראובן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד