כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

כשרב נגד רב - הציבור הספרדי מפסיד • טור

העימות סביב קול ברמה מחדד את הבעיה: שנה חלפה מפטירת הגר"ע זצ"ל, וטרם נבחר מנהיג ספרדי תורני שיאחד את כולם

צלם: יעקב כהן
צלם: יעקב כהן

קרע, שני קולות הפוכים מגדולי וחכמי התורה הספרדים, צועקות הכותרות.

הפעם זה חכם שלום מול הרב מאזוז. חסידים ואנשי מעשה מנתחים את הנאמר, כל אחד הולך לפי "ועשה לך רב" ובאישור 'הלכתי' זה, גם מרשה לעצמו ללבן את הסערה בנתחים של לשון הרע רכילות ומחלוקת.

ואני עוצרת ושואלת מדוע שלא יקחו יוזמה אמיתית, יחד כל רבני המגזר הספרדי באסיפה רבנית רבת עוצמה, ושם יחליטו מי יהיה הרב - מורה הדרך, מרן. אין תחליף למרן זצ"ל אבל צריך מורה דרך צריך קול אחד חזק. רב שהמילה האחרונה שלו לא תהיה מלווה בזעקות רבנים אחרים אשר יוצאים נגד דבריו. אסור להרוס את שמרן זצוק"ל בנה בזעת אפו.

ביום השנה לפטירתו של מרן זצ"ל, כל רב, עסקן ותלמיד עולה להתפלל, לבכות ולהספיד, בדרך יוצרים עוד כמה ספינים ומחלוקות ובמצבת מרן מוסיפים לשון הרע ורכילות.

עצה ידידותית קטנה לעסקנים שביניכם: את הכביסה המלוכלכת מלאה ברפש מריבות פנימיות - תשאירו לוועדת הפנים של המפלגה, שם תוציאו את כל המרירות, איומי פתיחת מפלגה תחרותית או פרישה וחרות. אנחנו נסתפק בשורה התחתונה בה תספרו לנו כמו גדולים שהצלחתם להתגבר על הגאווה והמכשולים, הכל כמובן לטובת הציבור העממי שכבר מזמן מחפש שלום אמיתי.

מאחלת שאת כל משבי הרוח והצלצולים תוציאו באמת על הנושאים החשובים: גיוס בחורי הישיבות, המצב הכלכלי הקשה כמעט בכל השכבות, גיוס כספים ללומדי התורה, ומאידך מחיקת חוק הגיור וכו'...

קחו יוזמה בשביל מרן זצ"ל: אספו אסיפה רבנית בלבד, וקבלו עליכם רב מורה דרך.
הגרע ספרדים ציון פטירה קול ברמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד