כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בואו למוסכים

קריאת שירות לטויוטה ולקסוס: סכנת קצר חשמלי

בעליהן של טויוטה ראב 4 פלאג אין הייבריד ובעליהן של לקסוס nx450H פלאג אין הייבריד מזומנים לריקול. הקריאה הוכרזה עקב החשש לכשל ביחידת ממיר המתח DCDC אשר מפחית את מתח המערכת ההיברידית למתח נמוך

קריאת שירות לטויוטה ולקסוס: סכנת קצר חשמלי
טויוטה ראב-4 צילום: רוני נאק

נוהגים ברכבים בעלי הנעת פלאג אין הייבריד של טויוטה או לקסוס? ליבואנית טויוטה יש עבורכם הודעה חשובה: לפי הודעת היבואנית, בעליהן של טויוטה ראב 4 פלאג אין הייבריד אשר יוצרו בין 26.11.2019 ו-26.5.2022 ובעליהן של לקסוס nx450H פלאג אין הייבריד אשר יוצרו בין 16.4.2021 ל-8.6.2022 מזומנים לריקול.

בקריאת השירות הזו – "ריקול" - מעורבים כמעט אלף רכבים אשר נוסעים בכבישי ישראל, כאשר 727 מהם הם מתוצרת טויוטה ו-201 מהם הם מתוצרת לקסוס.

לפי לשון הודעת היבואנית: "הקריאה הוכרזה עקב החשש לכשל ביחידת ממיר המתח DCDC אשר מפחית את מתח המערכת ההיברידית למתח נמוך. כשל זה עלול להוביל לקצר חשמלי ובתנאים מסוימים ,אם נוצר חום גבוה, עלול להיווצר נזק לרכיבים בתוך ומחוץ לממיר".

למי שאינו מכיר, רכב פלאג אין הייבריד הוא רכב אשר מצויד במנוע בעירה פנימית, כלומר כזה שלוגם בנזין או סולר, אבל לצידו פועל גם מנוע חשמלי. אבל בניגוד למכונית היברידית רגילה, את המנוע החשמלי של רכב הפלאג אין הייבריד ניתן גם לחבר לשקע חשמל ביתי ולטעון אותו ואז לקבל כמה עשרות קילומטרים של נסיעה בלי לשרוף דלק. כאשר האנרגיה בסוללה נגמרת, הרכב עובר להתנהג כמו מכונית היברידית לכל דבר ועיניין.

כנהוג בישראל, את התיקון ניתן לבצע – ללא תשלום - במוסכים המורשים של יבואנית טויוטה יוניון מוטורס תוך חצי שנה ממועד ההודעה על הריקול. ומי שלא יבצע את התיקון בזמן צריך לקחת בחשבון שהרכב לא יוכל לעבור טסט.

 

ריקול טיוטה לקסוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד