כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
לא נראה בציבור

בכיר רוסי על סגן הרמטכ"ל שנעצר: "הוא נח כרגע, אינו זמין"

ימים אחדים אחרי המרד הגדול של יבגני פריגוז'ין דווח כי סגן הרמטכ"ל הגנרל סרגיי סרוביקין נעצר משום שתמך במרד. רביםברוסיה תוהים לגבי גורלו של סגן הרמטכ"ל

בכיר רוסי על סגן הרמטכ"ל שנעצר: "הוא נח כרגע, אינו זמין"
המלחמה באוקראינה צילום: צבא אוקראינה

אחרי שבועיים של חוסר ודאות לגבי גורלו של סגן הרמטכ"ל הרוסי הגנרל סרגיי סורוביקין, נשמעה אתמול התבטאות מפי אנדריי קרטפולוב, יו"ר הפרלמנט הרוסי, שאמר כי "סורוביקין נח כרגע, הוא אינו זמין בתקופה הזאת". לא ברור באיזה הקשר נאמרו הדברים, אבל הקלטה שלהם נפוצה במהירות ברשתות החברתיות של רוסיה, ומעידה על כך שרבים ברוסיה תוהים לגבי גורלו של סגן הרמטכ"ל.

כבר לפני שבועיים דווח שסורוביקין נעצר על ידי אנשיו של הנשיא פוטין באותו יום שישי בו התחולל המרד, בחשד שהיה שותף לתכנון יחד עם פריגוז'ין. על פי הדיווחים שהתפרסמו אז, סורוביקין לא היה בקשר עם משפחתו מאז המרד, וגם שומרי הראש שלו נעלמו. הפעם האחרונה שבה נראה היתה בסרטון שהתפרסם בשעות הראשונות למרד של פריגו'זין, שם הוא קרא לכל הלוחמים המשתתפים באירוע לחדול ולעצור את המרידה בנשיא פוטין ובעם הרוסי.

באותו תיעוד נראה סורוביקין חיוור ותשוש, ויש הסבורים שהוא עבר עינויים לפני שהסכים לומר את הדברים למצלמה. סורוביקין נחשב לגנרל מוערך מאוד ברוסיה. הוא ידוע כמפקד אכזר וחסר רחמים, אבל ברוסיה ראו בו גיבור לאומי. בשנה שעברה הוא מונה למפקד המערך הלוחם באוקראינה, ובאותה תקופה פעל בשיתוף פעולה הדוק עם כח וגנר והעומד בראשו יבגני פריגוז'ין. בהמשך הועבר מתפקיד זה ומונה לסגן הרמטכ"ל, אבל כשהתגברה המתיחות בין פריגוז'ין ובין הנהגת הצבא הרוסי, הוא שימש לא פעם כמתווך בין הצדדים.

למעשה הדרישה המרכזית של פריגוז'ין היתה למנות את סורוביקין כרמטכ"ל ולהדיח את הרמטכ"ל הנוכחי ולרי גרסימוב. למרות שחלפו כבר שבועיים, רוסיה לא פרסמה הודעה רשמית על מעצרו, ולכן האמירה של אנדריי קרטפולוב מאתמול, על כך שסורוביקין 'נח' כרגע, מעוררת ענין ברוסיה וגם מחוצה לה.

מלחמת אוקראינה רוסיה כח וגנר ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד