ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

בגלל רמת שלמה: מתקפה מדינית נגד ישראל

החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם בניית 660 יחידות דיור ברמת שלמה וכ-400 בהר חומה הביאה למתקפה משולבת נגד ישראל מצד ארצות הברית והאיחוד האירופי • הבית הלבן: "הבניה לא תואמת את השאיפה לשלום" • יו"ר הפרלמנט הירדני: ישראל מתנהגת כמו דאעש • נתניהו: "צרפתים בונים בפריז - ישראלים בונים בירושלים"

בגלל רמת שלמה: מתקפה מדינית נגד ישראל
פלאש90

קידום הבנייה בצפון ומזרח ירושלים הביאו למתקפה מדינית משולבת נגד ישראל. אל המתקפה הצטרפה גם דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, ג'ן סאקי, שאמרה היום (ב'), כי, "אם ישראל רוצה לחיות בשלום, היא צריכה להוריד את המתיחות ולנקוט צעדים לכיוון השלום. הפעולות של ישראל אינן תואמות את השאיפה שלהם לחיות בשלום".

"אנחנו בקשר עם ממשלת ישראל בדרג הגבוה ביותר של השגרירות לקבלת עוד מידע. עמדתנו ברורה. פעילות ההתנחלויות אינה חוקית. אנחנו מתנגדים לפעולות חד צדדיות".

גם האיחוד האירופי תוקף את ההחלטה ודרש ממנה לחזור מההחלטה.

אל המתקפה מצטרפים גם הירדנים ויו"ר הפרלמנט הירדני עאטף טראונה אמר: "חייבים ללחוץ על ישראל לסיים את התוקפנות נגד המקומות הקדושים למוסלמים בירושלים, המתקפות החוזרות ונשנות של ישראל נגד הפלסטינים, אדמתם והמקומות הקדושים מכעיסות אותנו כי המתקפות הללו הן מעשי טרור שאינם פחותים מאלו של דאעש".

הדברים באו לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לקדם בנייה של כ-660 דירות ברמת שלמה וכ-400 בהר חומה. גם בנאומו בפתח מושב החורף התייחס נתניהו לבנייה ואמר: "קיימת הסכמה רחבה בציבור שלישראל הזכות המלאה לבנות בשכונות היהודיות בירושלים ובגושי ההתיישבות. כל ממשלות ישראל ב-50 השנים האחרונות עשו זאת. צרפתים בונים בפריז, אנגלים בונים בלונדון, ישראלים בונים בירושלים".
נתניהו איחוד ישראל ארהב אובמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד