כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

כינוס מרשים של מאוחדת בנושאי רפואה והלכה בהשתתפות רבני העיר פתח תקווה

בוועידת הרפואה וההלכה נטלו חלק רבנים פוסקים, ובהם דיינים בבתי-דין-צדק, מורי הוראה, רבני קהילות ועשרות רבני שכונות מכל הקהילות והחוגים המרכיבים את הקהילה החרדית בעיר

כינוס מרשים של מאוחדת בנושאי רפואה והלכה בהשתתפות רבני העיר פתח תקווה
כנס רפואה והלכה של מאוחדת צילום: באדיבות מאוחדת

במפגן אחדות לכבודה של תורה התכנסו בפתח תקווה עשרות רבנים, מורי הוראה ובכירי מאוחדת במטרה ללבן בצורה מקצועית נושאי רפואה והלכה. 

בוועידת הרפואה וההלכה נטלו חלק רבנים פוסקים, ובהם דיינים בבתי-דין-צדק, מורי הוראה ורבני קהילות מכל הקהילות והחוגים המרכיבים את הקהילה החרדית בעיר ובהם הגר"מ הלוי רב העיר, הגר"י רוזן ר"י אור ישראל, הגר"ש גוטפריד רב שכונת גני הדר, הגר"מ רבינוביץ, הגר"ע ישראלי, הגר"א לנדו רב מכון המחקר בקופת חולים מאוחדת, הגר"א קוק, הגר"ש גרונר, הגר"ד לוי, הגר"א הורוביץ, הגר"מ שוהם, הגר"נ נשר, האדמו"ר ממעזיבוז ועשרות רבני שכונות ורבני קהילות.

מטעם מאוחדת השתתפו בכירי הרופאים וכן אנשי ההנהלה ובהם מ"מ מנהל המחוז הרב משה כהן, ד"ר אבי לוין מנהל אגף רפואה שיניונית במאוחדת, יועץ המנכ"ל דודי שוורץ, מנהל המגזר החרדי במרחב שמשון פרג, מנהל קשרי הקהילה בפ"ת ומארגן הכנס ישראל וינברג, מנהל המרפאה בפ"ת אבי מונק ומנהלי קשרי הקהילה של המחוז, הרב ברוך ברוין מנהל מגזר חרדי מחוז צפון, שמוליק אזימוב מנהל מגזר חרדי מרחב יהודה חוף, מנהל מרפאת אבני נזר ב"ב קובי רפפורט ומנהלי קשרי קהילה מנחם וויס, ישראל יפרח, נתי צישנסקי, חנוך זילברפרב, יוסי טיטלבוים, ישראל בן ששון ויהודה פרנקל. את האירוע הפיק ברוך פרוינד מחברת פאוור הפקות.

מנהל המגזר החרדי במרחב שמשון פרג הנחה את הערב בטוב טעם ודעת והזמין את ראשון הדוברים ד"ר פיינשטיין שהזכיר בדבריו כי רופאי מאוחדת עוברים הדרכות מעת לעת בנושא הלכה על מנת שידעו לתת מענה מקיף ללקוחות. עוד הוסיף ד"ר פינשטיין וסקר את הפריסה הרחבה ברפואת הנשים במרחב תוך התאמה לצרכי הציבור החרדי.

ד"ר אבי לוין מנהל אגף רפואה שיניונית במאוחדת כמי שמוביל את נושא הרפואה השיניונית בקופה ציין את חשיבות הכנס ואמר שעל מנת לתת מענה רפואי ברמה גבוהה חשוב לערוך כנסים אילו של חיבור בין ההלכה לרפואה.

מ"מ מנהל המחוז הרב משה כהן הוזמן לשאת דברים והרחיב על השירות שמאוחדת נותנת ללקוחות בפתח תקווה. הוא שיבח את ר' ישראל וינברג מנהל קשרי הקהילה שמעניק מענה מסור ללקוחות בעיר, והדגיש כי כחלק מההתאמה לצרכי הציבור, הרי שמנהלי המרפאות בעיר הם אנשים המשתייכים לקהילה החרדית, גב' נתנלי שוהם ור' אבי מונק.

הוא סקר בדבריו את השדרוג בהקמת המרפאה החדשה המתוכננת בהדר גנים וכן על המרכז הרפואי ברוטשילד שכל המכונים עברו אליו והלקוחות נהנים משירותים רבים תחת קורת גג אחד.

ברוב קשב האזינו המשתתפים לדברי ראש ישיבת אור ישראל הגאון רבי יגאל רוזן שאמר בתוך דבריו כי הוא יכול להעיד כראש ישיבה בעיר וכלקוח מאוחדת על המסירות והשירות המקצועי שמעניקה מאוחדת ללקוחותיה. ראש הישיבה ציין לשבח במיוחד את מ"מ מנהל מחוז הרב משה כהן שתמיד זמין לכל שאלה ובקשה.

בהדרת כבוד נשמעו דבריו של רב העיר הגאון הרב מיכה הלוי שדיבר על הקשר הישיר שלו עם רופאי מאוחדת שפונים אליו בכל בעיה ושאלה. הוא הסביר את חשיבות הקשר שבין הרופאים לרבנים ואף הציע להקים פורום רפואה והלכה על מנת שכל המחקר וההתקדמות ברפואה יהיו מותאמים להלכה הצרופה.

הרה״ג אשר לנדא ראש תחום תורה רפואה והלכה במאוחדת ציין את חשיבות ההצעה של רב העיר הגר"מ הלוי והציע את הדרכים כדי להוביל את המהלך לכדי מעשה, תוך שהוא מדגיש את הקשר ההדוק שבין מאוחדת לרבנים.

דודי שוורץ יועץ מנכ"ל הביא את דבר ההנהלה ואמר כי מאוחדת קשובה לציבור החרדי, לא רק שומעת אלא גם מקשיבה, מאזינה, לומדת ועושה.  "בשורות ההנהלה נמצאים מהציבור החרדי בכדי לתת שירות מותאם כי אנחנו מאמינים שכדי לדעת את הצרכים אין כמו מישהו מתוך הקהילה שיידע".

"אנחנו נמצאים בכנס רפואה והלכה  - הלכה מלשון הולכה שהלכה הולכת עם שנים והזמנים והדורות ולכן, כשמגיעים דברים חדשים ברפואה, ההלכה מתכווננת ומלמדת אותם ולכן הוועידה הזו חשובה עד מאד. הקשר ההדוק עם הרבנים עוזר לרופאים וללקוחות ואנחנו שמחים על כך". עוד הוסיף והודה למ"מ מנהל המחוז הרב משה כהן על הובלת הכנס ולכל מנהלי קשרי הקהילה שהיו שותפים בכנס חשוב זה.

לאחר מכן התקיים דיון נרחב בין הרבנים והמוצ"ים לבין הרופאים הבכירים: ד"ר יצחק פיינשטין, ד"ר דוידי עופר, ד"ר בני חן ודר איתי גת.

 

קופת חולים מאוחדת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד