כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

על מי אתם מגנים: על רב שלא בא לעבודה?

עימות חריף בין סגן שר דתות לח"כים החרדים, בשל החוק המאפשר הדחת רבנים שאינם מתפקדים • החרדים תקפו: "הבית היהודי מקעקעת את היהדות", והרב בן דהן השיב: "יש רבנים המקבלים אגרות לביתם או שלא מגיעים לעבודתם - אתם אפשרתם זאת" • ח"כ אשר: "בן דהן רודף את הרבנים" • החוק אושר לקריאה ראשונה • צפו בתיעוד מחילופי המהלומות

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

ח"כ יעקב אשר הגיב: "איני יודע מה יותר גרוע האם המרדף של ח"כ שטרן אחר עולם הרבנות והדיינות או המרדף של הבית היהודי ובראשם סגן השר בן דהן אחר ג'ובים לרבנים. לצערי ראינו בכנסת הנוכחית את חברי הבית היהודי רודפים אחר הרבנות בהצעת החוק למינוי רב ראשי אחד למדינת ישראל, אך הערב ראינו עליית מדרגה חמורה שסגן השר בן דהן רודף אחר הרבנים רק על מנת לקבל עוד ג'ובים לרבנים חברי מפלגתו".

ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה אמר: "לא להאמין שעומד כאן סגן שר הדתות ומדבר על ועדת הדחה לרבנים. לא הספיקה היום ההתבזות של מערך הגיור, הינה עוד פגיעה ועוד כרסום במעמד הרבנים. לשופטים גם יש מקבילה כזו? זו לא ועדת בדיקה זו ועדת הדחה. אתם אלה שתחליטו מה זה רב מתפקד ומה לא? תבדקו קודם את עצמכם".

ח"כ יצחק כהן (ש"ס): "רק מושב שלישי ובבית היהודי הספיקו לקעקע לחלוטין את הזהות היהודית של מדינת ישראל ועוד יש להם את החוצפה לדרוש מאבו מאזן להכיר בה".

לפי הצעת החוק השר לשירותי דת ימנה בהתייעצות עם נשיא מועצת הרבנות הראשית, ועדת בירור שתורכב מדיין, רב עיר ויועץ משפטי לבדיקת תפקודו של רב עיר אם קיים חשש שרב אינו מתפקד כראוי.

במידה ומצא השר לשירותי דת שיש להעביר רב עיר מכהונתו, על פי המלצת ועדת הבירור, היות והרב לא מילא את התפקידים המוטלים עליו כראוי, או שאינו מתפקד כראוי, רשאי השר להעביר רב עיר מכהונתו.

בשבועות האחרונים, הנחה לראשונה המשרד לשירותי דת כי רבני ההתיישבות יחוייבו לדווח על נוכחות ופעילות למען קהילתם.
כנסת רב אישור משרד הדתות עיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד