כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
טרגדיה משפחתית

מחריד: האם המתבוללת דורשת לקבל את הילדים

עסקנים ותיקים מודים בפה מלא שהם לא זוכרים כזאת טרגדיה משפחתית • משפחה חרדית לכל דבר ועניין התפרקה, האם התדרדרה מבחינה נפשית ורוחנית, עד שהתחתנה מחדש עם גוי • עכשיו היא דורשת משמרות מלאה על הילדים ומפתה אותם להצטרף לטיולים בשבתות • האב מתארגן למאבק משפטי, אבל שקוע בחובות

מחריד: האם המתבוללת דורשת לקבל את הילדים
בסכנה רוחנית. אילוסטרציה צילום: freepik

דרמה קשה ומזעזעת מתחוללת בימים אלו באחד הריכוזים החרדיים, לאחר שאם חרדית לארבעה ילדים ביקשה להתגרש, ובהמשך נטשה לחלוטין את שמירת המצוות, עד שהתחתנה עם גוי רח"ל. כעת דורשת האם משמרות מלאה על הילדים, ומתחילה בפעולות להעביר אותם על דתם ל"ע.

להצלת ארבעת הילדים הקליקו כאן>>>

הכל התחיל אחרי שנולד הילד הרביעי. הרעייה עזבה את הבית ודרשה גט. מהעבר האחר נותר האב עם ילדיו, כשלכל אורך הדרך הוא חשש ופחד שהמצב הרוחני של האם יגיע חלילה וחס גם לילדים.

זה אכן קרה, האם החלה לדרוש וגם לקבל שותפות במשמורת על הילדים, יחד עם בעלה הגוי. כשהילדים מתארחים בביתה, הם אוכלים על שולחנם את מאכלי הטריפה רח"ל, מקבלים שעות צפיה ארוכות מול הטלוויזיה, ונלקחים לים ולמקומות בילוי חילוניים אחרים, גם בשבתות ובימים טובים רח"ל. כל זאת, כחלק מתוכנית מסודרת של האם והאב, להעביר את הילדים על דתם רח"ל.

כדי להגן על זכויותיו החוקיות זקוק האב לייצוג משפטי הגון, אבל בתוך כל הגירושין והנישואין השניים, ההוצאות הכבדות שנזקק האב להוציא עבור החזקת הבית שבו יש את ארבעת הילדים של אשתו החדשה, הלכו ונצברו גם חובות לא פשוטים.

הוא ניסה להקים עסק יחד עם רעייתו, ונכשל, מה שהעמיק עוד את בור החובות. בחשבון הבנק שלו יש מינוס של למעלה מ-200 אלף שקלים, ובנוסף יש לו חובות אחרים, קטנים יותר.

הגאון רבי משה דוד לנדא שליט"א, מראשי ישיבת נתיבות חוכמה המכיר את המקרה מקרוב התגייס לעזרת המשפחה וקרא מעומק ליבו: "מצב כזה נחשב כפקוח נפש!!! וכנפסק בשו"ע שעל חשש שמד מחללים את השבת!!"

מי לא יחוש להציל ארבעה ילדים בסכנת נפש כשכל הנדרש הוא כסף???

הגאון רבי ישעיה ארואס שליט"א, רב קהילת 'תפארת ישראל' שנחשף למקרה ומכיר את פרטיו המלאים, מסביר שהמצב הנוכחי לא מאפשר לאב להיאבק בכוחות עצמו על הצלת ילדיו: "כל יהודי ששומע את המקרה מזדעזע עד עמקי נשמתו. אם יהודייה שנפלה בשבי היצר בצורה כזאת נוראה עד שהלכה והתבוללה, וכעת היא מנסה להכניס גם את ילדיה לאותו מצב של התבוללות וכפירה מוחלטת רח"ל.

"חייבים לעזור לאב, אנחנו חייבים לעמוד לצדו, לתת לו את הגב הציבורי שירגיש שהוא לא לבד במאבק המכריע על גורל ילדיו. חייבים לאפשר לו לנצח בקרב, כדי שהילדים שלו לא יפלו חללים מבחינה רוחנית רח"ל", אומר הרב שליט"א.

"זה הזמן לעשות מעשה, לפתוח את הלב ולסייע לאב הצדיק, שילדיו לא יתבוללו רח"ל. זה הזמן לעמוד לצדו ולהעניק לו מעט כח, לצד תפילות שיזכה להצליח במאבק, ושה' ירחם על האם האומללה וישיב אותה בתשובה שלמה במהרה".

להצלת ארבעת הילדים הקליקו כאן>>>

קופת העיר מתבוללים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד