כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
פטירה מזעזעת

עסקני הצדקה המומים: "מתקשים לזכור מקרה כזה חריג"

פטירתו המזעזעת של הרב דוד משה בוקסבוים, לא השאירה את הציבור אדיש • המונים התגייסו לעזור ולסייע, ואכן הושג עד כה סכום מכובד, אבל עדיין חסרים 400 אלף שקלים להשלמת היעד – זה הפיתרון המיוחד שהם מצאו

עסקני הצדקה המומים: "מתקשים לזכור מקרה כזה חריג"
הרב אלימלך בידרמן שליט"א בניחום אבלים צילום: באדיבות המצלם

מקרה חריג, וסיוע יוצא דופן: ותיקי עסקני הצדקה בבית שמש ובכלל, מתקשים לזכור מקרה חריג כמו זה של משפחת בוקסבוים.

הכל התחיל בניתוח בריאטרי פשוט שערך הרב בוקסובים במטרה להשיל ממשקלו את העודפים, בהתאם להוראות שקיבל מהרופאים שהתריעו כי המשקל העודף מסוכן לבריאותו.

ביחד נגיע אל היעד! לתרומה הקליקו כאן>>>

הניתוח, שכמוהו מתבצעים מדי יום רבים נוספים, הסתבך. דימום פנימי שהתפרץ בגוף אחר הניתוח גרם לפטירתו של הרב בוקסבוים. המילים האחרונות שאמר לאשתו, כשהכרתו היתה מעורפלת היו: "תשמרי על עצמך בבקשה". לאחר מכן לא דיבר עוד.

בדרך כלל מספרים כמה ילדים הותיר המנוח בביתו, אבל במקרה של הרב בוקסבוים, מדובר בפרט שאי אפשר לספר, מהסיבה הפשוטה: אין לו בית. המשפחה התגוררה בתקופה האחרונה בדירה שכורה כפתרון זמני, אבל הם נותרו ללא דירה משלהם.

יחד עם האלמנה נותרו חמישה יתומים לא נשואים, לצד ארבעה שהתחתנו בשנים האחרונות, כולם זוגות צעירים שבעצמם מתמודדים עם אתגרי יוקר המחיה שמלווים כל זוג צעיר בימים אלו - חוסר היכולת להשיג קורת גג במחיר שיוכלו לעמוד בו.

לנוכח האמור התריעו אנשי הצדקה כי אין מנוס אלא לגייס סכום משמעותי של שני מיליון שקלים לעזרה וסיוע. בהתאם לכך החליטה משפחת בוקסבוים, יחד עם קהילת חסידי דז'יקוב לעשות הכל כדי לעמוד ביעד הגבוה. בני המשפחה נרתמו וקרעו כל אחד מעצמו סכומי כסף גדולים, הקהילה הפעילה מערך גיוס כספים פנימי משמעותי, וביחד עם תרומות של יהודים יקרים מעמך בית ישראל, הם הצליחו להגיע לסכום של 1.6 מיליון שקלים – סכום מכובד מאוד לכל הדעות, אבל עדיין אל מספיק כדי להגיע ליעד שנקבע.

לנוכח האמור הצליחו בני המשפחה והקהילה לגייס את תמיכתו של יהודי נדיב לב ובעל יכולת, שהודיע כי על כל שקל שיינתן לרב בוקסבוים מעל ל-1.6 מיליון שקלים, הוא יתרום שקל משלו.

המשמעות: המשפחה והקהילה יתאמצו לגייס עוד 200 אלף שקלים, והנדיב המבקש לשמור על עילום שם, ישלים עם עוד 200 אלף נוספים, ויעגל את הסכום לשני מיליון.

הבשורה כמובן הפיחה רוח חיים מחודשת בקרב בני המשפחה והקהילה, וכעת הם מתאמצים לגייס את 200 אלף השקלים האמורים, כדי שהאלמנה השבורה וחמשת ילדיה יוכלו להרים את הראש ולשחרר מעל עצמם לפחות את העול הכספי הכבד.

לנוכח האמור פונים בני המשפחה לציבור בקריאה לעזרה: "אנחנו פונים לכולם" אומר בנו של המנוח בדאגה עמוקה לאמו האלמנה ולאחיו היתומים הצעירים. "מי שכבר תרם וסייע ומי שעוד לא תרם וסייע, זאת הזדמנות מיוחדת לבוא ולהרנין לב אלמנה, לשמח יתומים ולהעניק להם גב כלכלי שיאפשר להם לגדול בסביבה בריאה ובאווירה חיובית.

"אנחנו חייבים להגיע לשני מיליון שקלים. זאת לא החלטה שאני או מישהו מהמשפחה החליט, אלא זאת ההנחיה שקיבלנו מאנשי צדקה ותיקים שיודעים איך לקרוא את המפה ולזהות כמה כסף צריך לגייס לכל מקרה. הם אמרו לנו שכדי להבטיח למשפחה יציבות ושלוות נפש, זה הסכום שאנחנו צריכים לגייס, ואני מאוד מקווה שהציבור פשוט יטה כתף לסייע לנו, עוד תרומה ועוד תרומה, ביחד נגיע אל היעד בעזרת ה', ואני בטוח שהזכות הזאת תגן על התורמים ועל כל עם ישראל בזמנים הקשים שעוברים עלינו בתקופה הנוכחית, בפרנסה, בביטחון, בגשמיות וברוחניות".

ביחד נגיע אל היעד! לתרומה הקליקו כאן>>>

הרב בידרמן קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד