כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
כתב אישום

כשסברו שהרכב שייך ליהודים - יידו לעברו אבנים

הפרקליטות הגישה כתב אישום כנגד בגיר וקטין המייחס להם בין היתר מעשי טרור ומניע גזעני לאחר יידו אבנים וחפצים נוספים לעבר כלי רכב שנסעו בכבישי הדרום, כשסברו שהרכב שייך ליהודים.

כשסברו שהרכב שייך ליהודים - יידו לעברו אבנים
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

המשטרה ושב"כ עצרו תושבי הפזורה הבדואית שבנגב בחשד כי יידו אבנים וחפצים נוספים לעבר כלי רכב שנסעו בכבישי הדרום, כשסברו שהרכב שייך ליהודים. היום הגישה פרקליטות מחוז דרום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום כנגד בגיר וקטין המייחס להם בין היתר מעשי טרור ומניע גזעני.

במהלך יוני 2023 אירעו רצף של מקרי יידוי אבנים לעבר רכבים בצומת נבטים על כביש 25, אשר גרמו לפגיעה בכלי רכב אשר נסעו בציר הנסיעה, ואך בנס לא גרמו לפגיעות בנפש. בהמשך לכך הותר לפרסום, כי בפעילות משותפת של שוטרי מרחב הנגב ושירות הביטחון הכללי נעצרו בחודש יוני 2023 לחקירה שלושה צעירים, אזרחים ישראלים, תושבי הפזורה הבדואית "אלחמידי", הסמוכה לכביש 25 וסמוכה ליישוב נבטים, בחשד כי היו מעורבים באירועים.

ממצאי החקירה, שנוהלה על ידי השב"כ, חוקרי ימ"ר נגב ותחנת ערוער העלו כי שניים מהעצורים, בגיר וקטין, היו מעורבים ביידוי אבנים וחפצים שונים, לרבות זיקוקים, לעבר הרכבים. אחד מהשניים הינו וליד אלחמידי, בן 18, בעל רקע ביטחוני בעברומחקירתם של השניים עלה כי ביצעו הבחנה בין סוגי הרכבים, ויידו את האבנים לעבר כלי רכב בהם סברו כי נהגו יהודים, וזאת כנקמה על פעילות אכיפה שביצעה משטרת ישראל בפזורה בה הם מתגוררים.

בתום החקירה הגישה פרקליטות מחוז דרום (פלילי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד אלחמידי וקטין נוסף. בכתב האישום שהוגש על ידי עו"ד אירה ויימן קריקון יוחס לנאשמים עבירות של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה; יידוי או ירי של אבן או חפץ אחר לעבר כלי תחבורה; חבלה במזיד בנסיבות מחמירות ממניע גזעני; ניסיון לחבלה במזיד בנסיבות מחמירות ממניע גזעני.

כתב אישום יידוי אבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד